Διατροφικοί σύμμαχοι στην απώλεια βάρους

Διατροφικοί σύμμαχοι στην απώλεια βάρους

Συντάκτης: Μαρίνα Σίσκου

www.flowmagazine.gr

Υπάρχουν τροφές, καρυκεύματα και ροφήματα δοσμένα από τη φύση, που έχουν αποδεδειγμένα λειτουργήσει ως σύμμαχοι στην προσπάθεια απώλειας περιττών κιλών ενεργώντας με διάφορους τρόπους στον οργανισμό. Στο 2ο μέρος του άρθρου θα γνωρίσουμε 10 ακόμα τροφές-συμμάχους.

Λιαστές Ντομάτες:
Οι λιαστές ντομάτες είναι λαχανικά αρωματισμένα από «τα φιλιά του ηλίου» και αποτελούν πηγή θρεπτικών συστατικών και βιταμινών. Εφοδιάζουν τον οργανισμό με βιταμίνες C, K, σίδηρο και λυκοπένη.

Γκρέιπφρουτ:
Το γκρέιπφρουτ αποτελείται κατά 90% από νερό, με αποτέλεσμα να βοηθάει στην ενίσχυση του μεταβολισμού και να διευκολύνει την απώλεια βάρους. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Το εσπεριδοειδές είναι μία σημαντική πηγή βιταμίνης Β και C, D , E, μετάλλων όπως είναι ψευδάργυρος, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, ο χαλκός και ο σίδηρος. Περιέχει επίσης κάλιο και ένζυμα, γνωστά για την ικανότητά τους να επιταχύνουν την καύση του λίπους. Λόγω της περιεκτικότητάς του σε πηκτίνη, το γκρέιπφρουτ βοηθά στη μείωση των επιπέδων της κακής χοληστερόλης, τη μείωση του μεταβολισμού και την καύση του λίπους.

Κινόα:
Η Κινόα είναι ένας αρχαίος σπόρος και μία από τις υπερτροφές της διατροφικής επιστήμης. Το συγκεκριμένο ψευτοδημητριακό, όπως ονομάζεται, περιέχει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, και 5 γραμμάρια φυτικών ινών κατά προσέγγιση ανά κούπα, και είναι τροφή πλούσια σε ασβέστιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και βιταμίνη Ε. Η περουβιανή κινόα έχει επιπλέον αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση και είναι ιδιαίτερα χορταστική. Πιο αναλυτικά, η κινόα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτοθρεπτικές ουσίες και μικρές ποσότητες του απαραίτητου ω3 λιπαρού οξέος. Είναι μία καλή πηγή διαιτητικών ινών και η κατανάλωσή της με κάθε εναλλακτικό τρόπο πυροδοτεί αποτελεσματικά τον μεταβολισμό και δυσχεραίνει τη μετατροπή της ενέργειας σε λίπος.

Λάδι καρύδας:


Το λάδι καρύδας χωνεύεται εύκολα, όμως προσφέρει επαρκή ενέργεια και αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού. Βοηθά, επιπλέον, στην καύση του λίπους, ιδιαίτερα του κοιλιακού και μειώνει την όρεξη. Τα μέτριας αλύσου τριγλυκερίδια που περιέχονται στο λάδι καρύδας δεν συνιστώνται μόνον για την καύση του λίπους, αλλά και για τη συμβολή της στην ανάπτυξη μυϊκής μάζας. Καταναλώνοντας λάδι καρύδας, που είναι πλούσιο σε φυτικά λίπη αυξάνεται η καλή χοληστερίνη (HDL), ενώ παράλληλα η κακή χοληστερίνη ( LDL) μετατρέπεται σε καλή. Τα οφέλη από την κατανάλωση του λαδιού καρύδας δεν σταματούν εδώ. Αξίζει, ωστόσο ν’ αναφερθεί ότι βελτιώνει την πέψη βοηθώντας την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών, του ασβεστίου και του μαγνησίου από τον οργανισμό.

Αμύγδαλα:
Τα αμύγδαλα συγκαταλέγονται μεταξύ των υπερτροφών που επιταχύνουν τον μεταβολισμό. Συγκεκριμένα, τα αμύγδαλα περιέχουν το αμινοξύ φαινυλαλανίνη, που σηματοδοτεί την απελευθέρωση της CCK, μίας ορμόνης που είναι υπεύθυνη για την επιβράδυνση της πέψης. Τα αμύγδαλα προσφέρουν μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα αφού φαγωθούν ικανοποιητικό αίσθημα κορεσμού. Η επιλογή αυτού του ξηρού καρπού συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας, μέσω της μείωσης του κοιλιακού λίπους. Η κοιλιακή παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για το μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο με τη σειρά του συντελεί στη πρώιμη στεφανιαία αρτηριοπάθεια. Εντάσσοντας κανείς 42 γραμμάρια αμυγδάλων την ημέρα στο διατροφικό του πρόγραμμα, για διάστημα έξι εβδομάδων, βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και των βλαβερών λιπιδίων στο αίμα.

Μηλόξυδο:
Το μηλόξυδο πέρα από το ότι βοηθάει στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό, είναι και διουρητικό συντελώντας στην αποβολή των περιττών υγρών από το σώμα. Επιταχύνει τον μεταβολισμό και ενισχύει την καύση του λίπους. Το μηλόξυδο αποτελεί μία πράγματι θεραπευτική τροφή που καθαρίζει και αναζωογονεί τον οργανισμό. Περιέχει, επιπλέον θρεπτικά στοιχεία: το μηλόξυδο έχει περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α και Β, ένζυμα και μέταλλά όπως είναι το ασβέστιο, ο φώσφορος, το κάλιο, το μαγνήσιο, το θείο, ο ψευδάργυρος, το σίδηρο και το πυρίτιο. Το βασικό πλεονέκτημα του μηλόξυδου βρίσκεται στην διουρητική του και την αποτοξινωτική του δράση. Λόγω της περιεκτικότητάς του σε ακετικό οξύ, το μηλόξυδο προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού επιβραδύνοντας την διαδικασία της πέψης. Το μηλόξυδο , που πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, η οποία ινσουλίνη επιτρέπει στα κύτταρα του αίματος να χρησιμοποιούν την ενέργεια από το σάκχαρο στο κυκλοφορικό. Σύμφωνα με σχετικό πείραμα που έγινε σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου ΙΙ, το μηλόξυδο βελτιώνει τη μεταγευματική ευαισθησία στην ινσουλίνη. Λόγω του ακετικού οξέος του, του βασικότερου συστατικού του, το μηλόξυδο εμποδίζει την ικανότητα του οργανισμού να επεξεργάζεται το άμυλο. Τα ένζυμα και τα οργανικά του οξέα, επιταχύνουν, τέλος τον μεταβολισμό του ανθρώπου.

 

Λεμόνι με Νερό:
Πίνοντας νερό με εκχύλισμα λεμονιού, όπως άλλωστε εντάσσοντας κάθε μία από τις αναφερόμενες τροφές για τη διευκόλυνση της απώλειας βάρους, δεν προσφέρεται το ελιξίριο της απώλειας κιλών: Κάθε ένα συστατικό και τρόφιμο μπορεί να δράσει υποβοηθητικά με την έννοια ότι, είτε προσφέρει διατροφικά οφέλη, απαραίτητα για την καλή θρέψη στη διάρκεια κάποιας δίαιτας, είτε υποβοηθά την αποτοξίνωση του οργανισμού είτε, προσφέρει αίσθημα κορεσμού που αποτρέπει την υπερφαγία. Έχοντας λοιπόν αυτά κατά νου, γνωρίζουμε ότι το ρόφημα νερού με λεμόνι έχει διουρητική επίδραση. Την ίδια στιγμή, ως ρόφημα είναι ιδιαίτερα φτωχό σε θερμίδες και άρα προτιμότερο σε σχέση με άλλα περισσότερο επιβαρυντικά αναψυκτικά ή ποτά. Επιπλέον, πίνοντας το διάλυμα αυτό, ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύεται το ουροποιητικό από λοιμώξεις και η επιδερμίδα διατηρείται λαμπερή. Αντενδείκνυται ωστόσο η κατανάλωσή του σε ανθρώπους οι οποίοι ταλαιπωρούνται από στομαχικές διαταραχές και ρευματισμούς. Πρέπει να σημειωθεί ότι το λεμόνι έχει διαβρωτική δράση για το σμάλτο των δοντιών.

Γιαούρτι:
Το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι είναι ένας διατροφικός θησαυρός. Εκτός του ότι μπορεί να τρώγεται σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, το γιαούρτι είναι απαραίτητο για την επιτυχία κάθε διατροφής που αποσκοπεί στην απώλεια βάρους. Είναι χορταστικό, συνιστά εξαιρετική πηγή ασβεστίου και περιέχει προβιοτικά που σχετίζονται με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, συμβάλλοντας παράλληλα στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Το ασβέστιο, οι πρωτεΐνες και τα υπόλοιπα συστατικά υψηλής βιολογικής του αξίας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του μεταβολισμού και τη μείωση του κινδύνου για την παχυσαρκία. Πράγματι, οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε ασβέστιο μειώνουν τη συσσώρευση λίπους και επιταχύνουν τη διάσπασή του από τον οργανισμό.

Σπανάκι:

Το σπανάκι συνιστά μία υπερτροφή που είναι πλούσια σε θυλακοειδή. Τα θυλακοειδή είναι ένα είδος μεμβρανωδών σχηματισμών που βρίσκονται μέσα στους χλωροπλάστες των φυτών. Αυτά επιβραδύνουν σταδιακά την πέψη, ενισχύοντας παράλληλα την παραγωγή ορμονών του κορεσμού στο έντερο. Το σπανάκι συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της όρεξης και προάγει την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, προάγοντας κατά συνέπεια την απώλεια περιττού βάρους.

Κανέλα:
Η γλυκιά κανέλα είναι ένα μπαχαρικό που, ως τροφή αποτελεί αποτελεσματική προστασία ενάντια στο μεταβολικό σύνδρομο και τον διαβήτη τύπου ΙΙ. Ακόμη ένα από τα οφέλη της κανέλας είναι η αποτοξινωτική και διουρητική της δράση. Δρα φροντίζοντας την υγεία της καρδιάς. Η πραγματική κανέλα είναι η κανέλα Κεϋλάνης ή Ινδονησίας, είναι βιολογική και διακρίνεται από την ξεθωριασμένη όψη της. Αποκτήστε τη συνήθεια να τρώτε τα φρούτα, τα ροφήματα ή τους χυμούς προσθέτοντας την κανέλα Κεϋλάνης που είναι ένα ιδανικό γλυκαντικό υποκατάστατο.

Βρώσιμο λάδι καρύδας 500ml σε σούπερ προσφορά! Σούπερ τροφή!

Διαβάστε ακόμα