Πως το ρύζι καταπολεμά την αϋπνία

Πως το ρύζι καταπολεμά την αϋπνία

 

Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, και συγκεκριμένα το ρύζι, σχετίζονται με την ποιότητα του ύπνου. Σύμφωνα με τους ερευνητές, μια διατροφή υψηλού γλυκαιμικού δείκτη μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου, λόγω των αποτελεσμάτων της τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που είναι γνωστό για τις ηρεμιστικές του ιδιότητες και τη συμβολή του στην αύξηση της παραγωγής της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου.

Έτσι, ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες -με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη- αυξάνει την ποσότητα της τρυπτοφάνης που μεταφέρεται στον εγκέφαλο σε σύγκριση με άλλα αμινοξέα. Στον εγκέφαλο η τρυπτοφάνη μετατρέπεται σε σεροτονίνη και στη συνέχεια σε μελατονίνη, η οποία προκαλεί τον ύπνο. Η μελέτη ανέλυσε στοιχεία από τις ετήσιες ιατρικές εξετάσεις 1.848 ατόμων. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο το 2003 και σε ένα άλλο έναν χρόνο αργότερα, το 2004, για συμπεριφορές που αφορούν στην υγεία, όπως η διατροφή τους, το κάπνισμα και η άσκηση. Στη συνέχεια οι ερευνητές αξιολόγησαν την ποιότητα του ύπνου των συμμετεχόντων. Από τα ευρήματα της μελέτης φάνηκε ότι όσοι κατανάλωναν περισσότερο ρύζι είχαν καλύτερη ποιότητα και ποσότητα ύπνου.

Τα ρύζια βράζονται με τρεις μεθόδους

Για τα «χυλωμένα», προστίθεται στο σκεύος με το ρύζι ζωμός σιγά σιγά, ενώ ταυτόχρονα ανακατεύουμε συνεχώς και καλά. Για το «σπυρωτό» υπάρχουν δύο τεχνικές. Στην πρώτη, ρίχνουμε το ρύζι σε νερό που βράζει και μόλις γίνει το σουρώνουμε. Η άλλη τεχνική έχει ως εξής: η αναλογία ρυζιού προς νερό είναι 1 προς 2,5. Βάζουμε λοιπόν να βράσει το 2,5 νερό και μόλις πάρει βράση ρίχνουμε το 1 ρύζι, κλείνουμε το μάτι και σκεπάζουμε το σκεύος. Μόλις «σωθεί» το υγρό και σχηματιστούν τρύπες στην επιφάνειά του είναι έτοιμο. Για «κολλώδες» ρύζι προτιμάμε το μαγείρεμά του στον ατμό.

www.healthweb.gr

Πασιφλόρα. Το βότανο που κοιμίζει και βλέπεις γαλήνια όνειρα!

Διαβάστε ακόμα