Ποιες είναι οι κορυφαίες τροφές για την εμμηνόπαυση

Ποιες είναι οι κορυφαίες τροφές για την εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση είναι δύσκολα διαχειρίσιμη, με συμπτώματα όπως ξηρό δέρμα, κολπική ξηρότητα, αύξηση του σωματικού βάρους, νυχτερινές εφιδρώσεις, εξάψεις, εναλλαγές της διάθεσης και κόπωση.

Γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακολουθεί μια γυναίκα ισορροπημένη διατροφή, που θα προωθήσει την καλή της υγεία. Οι τροφές που τρώτε δεν θα σας δώσουν απλώς τη δύναμη που χρειάζεστε, για να περάσετε τη δύσκολη φάση της εμμηνόπαυσης, αλλά ορισμένες τροφές μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι κορυφαίες σούπερ τροφές για την περίοδο της εμμηνόπαυσης.

Οσπρια
Μερικά από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση έρχονται ως αποτέλεσμα της ανεπάρκειας των οιστρογόνων. Μια διατροφή πλούσια σε φυτοοιστρογόνα μπορεί να βοηθήσει σ’ αυτό και τα ρεβίθια, τα φασόλια και οι φακές είναι από τις ισχυρές πηγές τους. Τα όσπρια είναι επίσης πλούσια σε φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες και περιέχουν 20 με 25% πρωτεΐνες, γεγονός που τα καθιστά σούπερ τροφές. Οι ειδικοί συνιστούν να συμπεριλαμβάνετε τα φυτοοιστρογόνα αν είναι δυνατόν, σε κάθε γεύμα σας.

Λιναρόσπορος


Η υψηλή συγκέντρωση των απαραίτητων ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων στο λιναρόσπορο μπορεί να ανακουφίσει τη φλεγμονή, την κατακράτηση υγρών, τα συμπτώματα της κατάθλιψης και την ευερεθιστότητα. Αυτή η μικρή σούπερ τροφή με γεύση ξηρών καρπών, είναι επίσης μια πλούσια πηγή φυτικών λιγνανών. Οι λιγνάνες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του μεταβολισμού και στη χρήση των οιστρογόνων και είναι ως εκ τούτου χρήσιμες για την ελαχιστοποίηση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως είναι οι εξάψεις, η εφίδρωση και η κολπική ξηρότητα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Γεμίστε το πιάτο σας με τα σταυρανθή λαχανικά όπως το λάχανο, το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο, το σπανάκι και γενικά όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Αυτά τα λαχανικά είναι καλές πηγές ασβεστίου και μαγνησίου, δύο στοιχεία άκρως ευεργετικά για την υγεία των οστών. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τις ημικρανίες, την κατάθλιψη και το άγχος.

Ψάρια των παγωμένων νερών
Τα ψάρια που ζουν σε κρύα νερά, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η ρέγγα είναι εξαιρετικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που βοηθούν στην ανακούφιση των εξάψεων και των συμπτωμάτων της κατάθλιψης στις γυναίκες άνω των 40 ετών. Ενσωματώστε τα στη διατροφή σας τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Ξηροί καρποί και σπόροι

Τα καρύδια, οι σπόροι κολοκύθας, οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα, είναι σπουδαία ως σνακ ή ως συνοδευτικά πάνω στην αγαπημένη σας σαλάτα. Επιπλέον, είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο και μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της οστικής πυκνότητας και ως εκ τούτου στην καταπολέμηση της οστεοπόρωσης. Μια μελέτη του 2013 βρήκε σύνδεση μεταξύ υψηλότερης πρόσληψης ψευδαργύρου και καλύτερης ποιότητας ύπνου. Επίσης, το μαγνήσιο που υπάρχει στους ξηρούς καρπούς μπορεί να «ξορκίσει» τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Αποξηραμένα δαμάσκηνα

 


Η ανεπάρκεια οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση συχνά οδηγεί σε απώλεια των οστών και σε οστεοπόρωση. Οι περισσότερες γυναίκες γνωρίζουν τη σημασία του ασβεστίου για την υγεία των οστών, αλλά υπάρχουν και άλλα θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για τη διατήρηση γερών οστών, συμπεριλαμβανομένου του βορίου. Το βόριο, ένα μέταλλο που βρίσκεται σε διάφορα φρούτα και λαχανικά, όπως και στα καρύδια, βοηθά στην προστασία των οστών, με παράταση του χρόνου ζωής της βιταμίνης D και των οιστρογόνων. Μόλις 90 γραμμάρια δαμάσκηνα προσθέτουν 3-4 χιλιοστόγραμμα του βορίου στη διατροφή σας. Όπως και άλλα φρούτα, τα δαμάσκηνα έχουν επίσης το προστιθέμενο όφελος της μείωσης των εξάψεων, όπως αναφέρει μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2014 στο περιοδικό Health News and Evidence.

Ο ρόλος των συμπληρωμάτων
Μερικές φορές είναι δύσκολο να πάρει κανείς αρκετά θρεπτικά συστατικά μέσω των τροφίμων. Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν πολλές φορές να γεφυρώσουν το χάσμα. Παρά το γεγονός ότι πολλά συμπληρώματα «κραυγάζουν» ότι είναι φυσικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι φυσικό δεν σημαίνει αυτομάτως και ασφαλές. Γι’ αυτό θα πρέπει να μιλήσετε για το γιατρό σας γιατί ορισμένα συμπληρώματα μπορεί να αλληλεπιδράσουν με φάρμακα που ήδη παίρνετε ή να οδηγήσουν σε επιπλοκές. Είναι επίσης σημαντικό να μιλήσετε με το γιατρό σας και για τη δοσολογία.

Epimedium macun 240g φυτικό αφροδισιακό σε σούπερ τιμή!

Έλαιο στρουθοκάμηλου (σβήσιμο ρυτίδων λαιμού)

Διαβάστε ακόμα