Ο τρόπος ζωής μας μπορεί να προκαλέσει οστεοπόρωση;

Ο τρόπος ζωής μας μπορεί να προκαλέσει οστεοπόρωση;

 

Τι είναι η οστεοπόρωση;

του Πάρη Παπαχρήστου

Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

Οστεοπόρωση είναι η μείωση της οστικής πυκνότητας, δηλαδή η απώλεια της αρχικής δομής του οστού. H άσκηση, έχει διττή σημασία για τη νόσο αυτή. Αρχικά ως πρόληψη, από την παιδική κιόλας ηλικία και στη συνέχεια, αφού ξεκινήσει η μείωση της οστικής πυκνότητας, ως συντήρηση, πάντα σε συνδυασμό με ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο.

Η οστεοπόρωση είναι κατά βάση μια νόσος που απασχολεί πιο συχνά τον γυναικείο πληθυσμό, καθώς μόνο το 20% του αντρικού πληθυσμού μπορεί να εμφανίσει οστεοπόρωση. Οι βάσεις για έναν δυνατό σκελετό μπαίνουν μέχρι την ηλικία των 18 ετών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να βάλουν το λιθαράκι τους για την καλύτερη μετέπειτα σκελετική υγεία των παιδιών τους.

Ποια τρόφιμα είναι καλές πηγές ασβεστίου;
Καλές πηγές ασβεστίου από τη διατροφή, είναι:

Τα μικρά ψάρια με τον σκελετό τους

Τα γαλακτοκομικά

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα αμύγδαλα

Το περίεργο με τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι ότι είτε είναι light είτε πλήρη έχουν την ίδια περιεκτικότητα σε ασβέστιο, χωρίς όμως να έχουν την ίδια απορρόφηση από τον οργανισμό. Για παράδειγμα, το ασβέστιο από τα γαλακτοκομικά χωρίς καθόλου λιπαρά (0%) δεν απορροφάται, αφού καταλύτης της απορρόφησης είναι το λίπος. Ιδανικότερα σε αυτή την  περίπτωση, είναι τα  γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά (1,5% και 2%).

Προσοχή:

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι ο οργανισμός μας μπορεί να απορροφήσει έως και 500mg ασβεστίου από κάθε γεύμα

Αυτό σημαίνει ότι αν εμείς καταναλώσουμε τα 3 ισοδύναμα γάλακτος που μας αναλογούν σε ένα και μόνο γεύμα δεν θα προσλάβουμε περισσότερο ασβέστιο από εκείνο που μπορούμε, δηλαδή τα 500 mg.

www.mednutrition.gr

Μουρουνέλαιο. Για την ενίσχυση της υγείας των οστών&καρδιάς.

Διαβάστε ακόμα