Πώς να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά; Οι 8 προϋποθέσεις για να μειώσεις το σπλαχνικό λίπος

Πώς να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά; Οι 8 προϋποθέσεις για να μειώσεις το σπλαχνικό λίπος

Μάθε τους τρόπους να απαλλαγείς από το περιττό λίπος στην κοιλιά

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Το κοιλιακό λίπος, το οποίο συσσωρεύεται στην κοιλιά είναι αυτό που καλούμε επικίνδυνο λίπος. Συχνά αναφέρεται από τους γιατρούς ως σπλαχνικό λίπος, καθώς καταλαμβάνει την ενδοκοιλιακή περιοχή γύρω από τα όργανά μας, όπως για παράδειγμα το συκώτι.

Χαρακτηριστικό του, είναι η αύξηση στην περιφέρεια της μέσης, με αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα να διογκώνονται και να οδηγούν σε μειωμένη HDL χοληστερόλη και ταυτόχρονη αύξηση των τριγλυκεριδίων, τα οποία συνδέονται με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Ανάμεσα στα 2 φύλα, οι άντρες, είναι συνήθως αυτοί που έχουν την τάση να βάζουν βάρος στην περιοχή της κοιλιάς, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Σε αντίθεση με τις γυναίκες στις οποίες αυξάνεται το κοιλιακό λίπος μετά την εμμηνόπαυση, λόγω της μείωσης των οιστρογόνων και της αύξησης της τεστοστερόνης. Επίσης ανεξάρτητα από το φύλο, καθώς αυξάνεται η ηλικία συσσωρεύεται περισσότερο λίπος στον οργανισμό, ενώ μειώνεται η μυϊκή μάζα.

Μην μένεις όμως χωρίς να κάνεις κάτι, χρησιμοποίησε τις ακόλουθες στρατηγικές για να διώξεις το λίπος από την περιοχή της κοιλιάς.

«Γιατί δεν χάνω κοιλιακό λίπος;» Οι 8 λόγοι που δε φεύγει το λίπος στην κοιλιά και πώς μπορείς να το αλλάξεις

Πώς να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά;
Στόχευσε στα λιποκύτταρά σου
Το λιποκύτταρα, τα οποία βρίσκονται στην περιοχή της κοιλιάς, έχουν διαφορετικές ποσότητες μεταβολικών ενζύμων, από τα λιποκύτταρα που βρίσκονται σε άλλα μέρη στο σώμα σου. Αυτό που έχει διαπιστωθεί είναι ότι τα λιποκύτταρα της κοιλιάς ανταποκρίνονται καλύτερα όταν γίνεται ο σωστός συνδυασμός της άσκησης με τη σωστή διατροφή.

Από μελέτες διαπιστώθηκε ότι τα άτομα που εφάρμοσαν αυτόν τον συνδυασμό μείωσαν το μέγεθος των λιποκύτταρων από την περιοχή της κοιλιάς, στο διπλάσιο ποσοστό, από τα άτομα που έκαναν μόνο διατροφή, έχοντας χάσει το ίδιο βάρος συνολικά.

Κράτησε μακριά το άγχος
Όταν έχεις εκνευρισμό και άγχος το σώμα σου απελευθερώνει μια ορμόνη την κορτιζόλη, η οποία αποθηκεύει λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό συμβαίνει γιατί τα λιποκύτταρα γύρω από την περιοχή της κοιλιάς έχουν υψηλότερο αριθμό υποδοχέων κορτιζόλης και μεγαλύτερη παραγωγή αίματος, με αποτέλεσμα η ορμόνη να φθάνει εκεί με ταχύτερο ρυθμό και να αποθηκεύεται πιο γρήγορα.

Κοιμήσου πιο νωρίς
Η έλλειψη ύπνου σε διαταράσσει ψυχικά, καθώς σε κάνει πιο ευέξαπτη, με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν τα επίπεδα της κορτιζόλης και να αποθηκεύεται περισσότερο κοιλιακό λίπος. Σύμφωνα με Καναδούς ερευνητές, οι άνθρωποι που είχαν κατά μέσο όρο μόλις 5 με 6 ώρες ύπνου κάθε νύχτα, είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να συσσωρεύσουν λίπος στην κοιλιά.

Πάρε επιπλέον βιταμίνη D
Έπειτα από σειρά ερευνών διαπιστώθηκε πως η βιταμίνη D συνεργάζεται με το ασβέστιο για την εξάλειψη της κορτιζόλης.

Επίσης είναι γνωστό πως η βιταμίνη D είναι η βιταμίνη της ηλιοφάνειας, καθώς παράγεται από το δέρμα όταν εκτίθεσαι στο φως του ήλιου. Δυστυχώς, λίγοι από εμάς παράγουν αρκετή βιταμίνη D μέσω της έκθεσης στον ήλιο και μόνο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταναλώνεις περισσότερα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη D, όπως είναι ο σολομός, ο ξιφίας, η πέστροφα, ο τόνος και τα εμπλουτισμένα δημητριακά. Για μεγαλύτερη σιγουριά καλό θα ήταν να πάρεις και κάποιο επιπλέον συμπλήρωμα βιταμίνης D3.

Περιόρισε το αλκοόλ
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ δημιουργεί λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό συμβαίνει γιατί το αλκοόλ μειώνει την ικανότητα του σώματός σου να καίει το λίπος. Καθώς ο οργανισμός ξεκινά τη διαδικασία διάσπασης του αλκοόλ, ξεκινά η δημιουργία λίπους από ένα χημικό υποπροϊον, το οποίο παράγεται για να γίνει η διάσπαση.

Σε μια μελέτη που έγινε στο πανεπιστήμιο του Buffalo διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες που πίνουν μόνο μια με δύο φορές κάθε 2 εβδομάδες, αλλά καταναλώνουν περισσότερα από 4 ποτά την φορά, έχουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά από εκείνους που καταναλώνουν από δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα. Για να αποφευχθεί η συσσώρευση λίπους γύρω από την κοιλιά, θα πρέπει οι γυναίκες να περιοριστούν σε μια μόνο μερίδα αλκοόλ τη φορά, ενώ οι άντρες στις δύο μερίδες.

Πιες πράσινο τσάι
Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μόνο οφέλη μπορεί να σου προσφέρει. Έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει στην αντιμετώπιση του καρκίνου, στη λάμψη στο δέρμα και στη μείωση των πόντων στην περιοχή της κοιλιάς.

Σε μελέτη που έγινε στο περιοδικό Journal of Nutrition, τα άτομα που έπιναν τέσσερα φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα για 3 μήνες μείωσαν οκτώ φορές περισσότερο το κοιλιακό λίπος από εκείνους που έπιναν κάποιο άλλο καφεϊνούχο ρόφημα.

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες, ενώσεις που βοηθούν στην απώλεια λίπους, συμπεριλαμβανομένης της επιγαλλοκατεχίνης (EGCG), η οποία έχει αποδειχθεί ότι επιταχύνει την καύση του λίπους. Κατανάλωσε πράσινο τσάι, το οποίο να περιέχει τουλάχιστον 200mg ECCG.

8 βότανα φύλακες υγείας! Ο oδηγός βοτανοθεραπείας της Miss Bloom!

Κατανάλωσε γαλακτοκομικά προϊόντα
Το γάλα δεν είναι το μόνο γαλακτοκομικό που πρέπει να υπάρχει στο ψυγείο σου. Σε μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Τενεσί διαπιστώθηκε ότι τα υπέρβαρα άτομα που έτρωγαν τρεις μερίδες γαλακτοκομικών πλούσια σε ασβέστιο, ημερησίως για 6 μήνες, έχασαν περισσότερο λίπος στην κοιλιά από εκείνα τα άτομα που έκαναν δίαιτα και κατανάλωναν λιγότερα γαλακτοκομικά.

Το ιδανικό είναι μια μερίδα σε κάθε γεύμα. Για παράδειγμα ένα ποτήρι γάλα με το πρωινό, μια φέτα τυρί με το μεσημεριανό γεύμα, και γιαούρτι μετά το βραδινό. Τα συμπληρώματα ασβεστίου δεν θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα, δεδομένου ότι οι πρωτεΐνες των γαλακτοκομικών ενισχύουν την καύση λίπους χάρη στην επίδραση του ασβεστίου.

Κατανάλωσε πιο υγιεινά λίπη
Καταναλώνοντας λίπος δεν σημαίνει ότι θα βάλεις και λίπος. Τα μονοακόρεστα λίπη είναι τα καλύτερα, επειδή κάνουν καλό στην καρδιά, καθώς και συντελούν στον βαθμό του κορεσμού.

Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι άτομα τα οποία είχαν αντίσταση στην ινσουλίνη και ακολουθούσαν μια διατροφή πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη είχαν λιγότερο λίπος στην κοιλιά από εκείνους που κατανάλωναν υδατάνθρακες ή κορεσμένα λίπη. Οι καλύτερες πηγές των υγιεινών λιπών είναι τα καρύδια, τα φουντούκια, τα πεκάν, τα αμύγδαλα, το φυστικοβούτυρο, και το ελαιόλαδο.

Διατροφή με καλά λιπαρά | Το 7ήμερο πλάνο για απώλεια βάρους υγιεινά από τη διαιτολόγο

_ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΑΘ. ΨΩΜΑ M.D. PH.D. DU ΙΑΤΡΟ-ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΟ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗ & ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΡΙΣΙΟΥ VI).
www.missbloom.gr

Διαβάστε ακόμα