Υπερτροφές Βιταμίνες και Μέταλλα για νεανικό δέρμα

Υπερτροφές Βιταμίνες και Μέταλλα για νεανικό δέρμα

 

Η διατροφή ασκεί μεγάλη επίδραση στη συνολική σας υγεία τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του δέρματος μας. Το κάπνισμα, η μόλυνση, το άγχος είναι κάποιοι από αυτούς τους που συμβάλλουν στη γρηγορότερη γήρανσή του, στην εμφάνιση στιγμάτων και κηλίδων, στη μειωμένη φωτεινότητά του. Το ίδιο συμβαίνει και με την κακή διατροφή: ένας μη ισορροπημένος τρόπος διατροφής αντανακλάται στο δέρμα μας.

του Γιώργου Γιαγκίδη, Διαιτολόγου Διατροφολόγου

Τα βασικότερα αίτια γήρανσης της επιδερμίδας
Η γήρανση του δέρματος διακρίνεται στην ενδογενή φυσιολογική και αναπόφευκτη, όπως επίσης στην εξωγενή γήρανση από ηλιακό φως (φωτογήρανση).

Η τελευταία επηρεάζεται ακόμη από παράγοντες όπως η διατροφή, το κάπνισμα, ουσίες (π.χ ελεύθερες ρίζες) και από την υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου – UV (εγκαύματα στο δέρμα, καρκίνος και σαρκώματα στο δέρμα, γήρανση, κ.α). Έτσι κατανοούμε πως πρέπει να προφυλασσόμαστε από τον ήλιο και να επιδιδόμαστε σε ηλιοθεραπεία το καλοκαίρι στους γνωστούς εξοντωτικούς ρυθμούς.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι από του κυριότερους παράγοντες που βλάπτουν το δέρμα. Θρεπτικά συστατικά όπως η Βιταμίνη Α, το Β-καροτένιο, η Βιταμίνη Ε, C, ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο, το σελήνιο και τα φλαβονοειδή ως αντιοξειδωτικά, προσφέρουν σημαντική προστασία.

Tι ωφελεί το δέρμα;
Εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος της βιταμίνης C, η οποία πέρα από αντιοξειδωτικό συντελεί και στη βιοπαραγωγή κολλαγόνου, μια διαδικασία που συμμετέχουν άμεσα οι πρωτεΐνες, όπως η λυσίνη.

Η πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων και ιδιαίτερα του εικοσιπεντανοϊκού οξέος (ΕPA) βοηθά εξαιρετικά σε φλεγμονώδεις νόσους, όπως οι αρθρίτιδες, δερματίτιδες και ψωρίαση, προστατεύοντας παράλληλα το δέρμα. Στις παθήσεις αυτές όμως σημαντική συμβολή έχουν και τα Ω-6 λιπαρά οξέα (το λινελαϊκό και αραχιδονικό οξύ). Η καλύτερη πηγή τους είναι τα φυτικά έλαια. Το λίπος τρέφοντας τις κυτταρικές μεμβράνες, προωθεί σημαντικά την κυτταρική υγεία.

Για τη νεότητα και σφριγηλότητά του δέρματος σημαντικό ρόλο παίζει η παρουσία και η σύνθεση κολλαγόνου.

Το κολλαγόνο βιοσυντίθεται από τη βιταμίνη C κυρίως και το χαλκό, όπως επίσης από τα απαραίτητα αμινοξέα που δεν παράγει μόνος του ο οργανισμός μας (όπως λυσίνη) και το αμινοξύ προλίνη που βιοσυντίθεται, πέρα από τη διατροφική παροχή (αβγά).

Το νερό στην ποσότητα του κανόνα των 8 ποτηριών ανά ημέρα (αυξάνεται το καλοκαίρι) ενυδατώνει το δέρμα και τους ιστούς, προφυλάσσοντας τα από γήρανση και άλλες επιβαρυντικές δράσεις πάνω τους.

Το κάπνισμα δε, μειώνει την απορρόφηση της βιταμίνης C (μειώνει την αντιοξειδωτική δράση και σύνθεση κολλαγόνου έτσι) και ταυτόχρονα ανεβάζει κατά επιπλέον 35 mg την ημερήσια ανάγκη κάλυψης της, ενώ παίζει και κραταιό ρόλο στη γήρανση του δέρματος.

Συνοψίζοντας, τα συστατικά που ωφελούν το δέρμα είναι:
Βιταμίνη Α1, Ε, C, Σελήνιο, Ψευδάργυρος, Μαγγάνιο, ως αντιοξειδωτικά.
Επίσης μεγάλη αρωγή προσφέρουν τα Ω-3 & Ω-6 απαραίτητα λιπαρά οξέα, στη σωστή αναλογία & ως ορθά λιπαρά.
Ακόμα το σύνολο σχεδόν των Βιταμινών του συμπλέγματος Β (Β2, Β3, Β6, Β7, Β9 & Β12) φαίνεται πως βοηθούν το δέρμα και πως η έλλειψή τους προκαλεί προβλήματα (ξηροδερμία, πελάγρα, αναιμίες κ.α.).
Ο σίδηρος (ροδαλό χρώμα στο δέρμα),
Η βιταμίνη Α(προστασία από το φως) και
Οι πρωτεΐνες (κολλαγόνο) επίσης προσφέρουν υγεία και ευεξία στο δέρμα.

Τροφές – Σύμμαχοι
Αντιοξειδωτικά:
Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (μαρούλι), το πράσινο τσάι (φλαβονοειδή), τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλι), φασόλι, ζοχοί, τα κρεμμύδια και σκόρδα. Γενικά δηλαδή φρούτα, βότανα, χόρτα και λαχανικά περισσότερο.

 

Βιταμίνες & Μέταλλα :
Επίσης για μια υγιή επιδερμίδα προσθέστε στη διατροφή σας ρεβίθια (ψευδάργυρος και αμινοξέα ), αβγά (βιοτίνη & προλίνη), ελαιόλαδο, σουσάμι, φασολάκια (αμινοξέα), Ψάρια (η πιο εύπεπτη πρωτεΐνη στο 98%), ξηροί καρποί (λιπαρά, όπως Ω-3), το γιαούρτι.

Τροφές – εχθροί
Κορεσμένα λίπη:
Αλλαντικά, μπισκότα, γλυκά, βούτυρα, κρέας

Ζάχαρη:
Αυξημένη κατανάλωση της αποδίδει δυσλειτουργία στο κολλαγόνο του δέρματος, με ανελαστική υφή και διαταραχές στο χρώμα του.

Διάφορα:
Καφές (όχι περισσότερα 2 φλιτζάνια την ημέρα) και αλκοόλ. Αποφύγετε τους επεξεργασμένους απλούς υδατάνθρακες, τύπου μπισκότα, κουλουράκια κ.α.

Πηγή: Naturanrg#92o

 

Έλαιο – Λευκή Πεύκη. Εμμηνόπαυση χωρίς γήρανση!

Ενισχυμένη Μαύρη Πεύκη. Ισχυρότερη σύσφιξη και ανόρθωση!

Σέρουμ πεπτιδίων. Η επανάσταση στην ανάπλαση.

Έλαιο στρουθοκάμηλου (σβήσιμο ρυτίδων λαιμού)

5 σέρουμ σαλιγκαριού για φυσικό μπότοξ στην μισή τιμή!

Θέματα για να δεις και να ενημερωθείς!

Διαβάστε ακόμα