Κακός ύπνος; Έλεγξε τα συμπτώματα με αυτό το τεστ για να δεις αν κοιμάσαι καλά!!!

Κακός ύπνος; Έλεγξε τα συμπτώματα με αυτό το τεστ για να δεις αν κοιμάσαι καλά!!!

Κακός ύπνος; Έλεγξε τα συμπτώματα με αυτό το τεστ για να δεις αν κοιμάσαι καλά.
Πολύ συχνά δεν συνειδητοποιούμε πόσο σημαντικός είναι ο ποιοτικός ύπνος για να λειτουργεί σε perfect mode το σώμα και ο εγκέφαλός μας.

Είναι κάποια πρωινά που ξυπνάς και νιώθεις ότι δεν έχεις ξεκουραστεί αρκετά ή σαν να… έσκαβες στον ύπνο σου;

Κι όταν ξυπνάς χωρίς να νιώθεις ανανεωμένη και ξεκούραστη, στις περισσότερες περιπτώσεις είναι δύσκολο να ανατρέψεις την κατάσταση και να καταφέρεις τελικά να είσαι αποτελεσματική και δραστήρια όλη τη μέρα. Η λύση σε αυτή την εξίσωση είναι τόσο απλή όσο φαντάζεσαι: Απλά είναι κακός ο ύπνος σου ή απλά χρειάζεσαι περισσότερο ή καλύτερο ύπνο.

Πόσο «ποιοτικός» είναι ο ύπνος σου;
Καινούριες έρευνες αποδεικνύουν πως δεν αρκεί να κοιμάσαι τις ιδανικές ώρες, 7-9 ώρες κάθε βράδυ, για να ξεκουράζεσαι πραγματικά και να αποδίδεις στη διάρκεια της ημέρας. Αυτό που τονίζουν οι ειδικοί είναι πως η ποιότητα του ύπνου σου παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την ποσότητα, και σε αυτό θα πρέπει να εστιάσεις. (Άσε που είναι πιο εφικτό να προσπαθήσεις να κοιμάσαι καλύτερα απ’ το να κοιμάσαι περισσότερες ώρες.)

Κάνε το τεστ

Αναρωτιέσαι αν όντως κοιμάσαι καλά τα βράδια; Σκέψου αν έχεις ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω συμπτώματα που θα μπορούσαν να σημαίνουν πως ο ύπνος σου δεν είναι τελικά όσο ποιοτικός και αναζωογονητικός θα έπρεπε.

Χρειάζεσαι πολλούς καφέδες μέσα στη μέρα για να έχεις ενέργεια;
Αυτή είναι μια σαφής ένδειξη κακού βραδινού ύπνου. Εάν βασίζεσαι σε καφέδες, τσάι και αναψυκτικά με καφεΐνη για να λειτουργείς αποτελεσματικά στη διάρκεια της ημέρας, μάλλον, χωρίς να το ξέρεις, πάσχεις από κάποια διαταραχή ύπνου και δεν ξεκουράζεσαι αρκετά, ανεξάρτητα από το πόσες ώρες κοιμάσαι.

Εκνευρίζεσαι εύκολα
Όταν ο οργανισμός σου στερείται πολύτιμο ύπνο, είναι αναμενόμενο να είσαι πιο ευέξαπτη από το φυσιολογικό.

Εάν νιώθεις ότι εκνευρίζεσαι και μαλώνεις με τους γύρω σου χωρίς να υπάρχει πραγματικά λόγος, μπορεί η διάθεση αυτή να οφείλεται σε κακής ποιότητας νυχτερινό ύπνο. Τα καλά νέα; Η νευρικότητα αυτή –ενδεχομένως και οι σχέσεις με τους γύρω σου!– θα βελτιωθεί σημαντικά όταν αρχίσεις να κοιμάσαι πιο καλά.

Ξυπνάς συχνά με ξερό στόμα, πονόλαιμο και πονοκέφαλο
Συνήθως, τα συμπτώματα αυτά σχετίζονται με υπνική άπνοια, μία κατάσταση όπου σταματάς να αναπνέεις για σύντομα διαστήματα (10-60″) στη διάρκεια του ύπνου σου. Η κατάσταση αυτή κάνει τα τοιχώματα των αεραγωγών να τρίβονται μεταξύ τους και να δονούνται όταν παίρνεις τελικά ανάσα, δημιουργώντας τον τυπικό ήχο του ροχαλητού και προκαλώντας αυτή την αίσθηση του πονόλαιμου και του ξεραμένου στόματος. Επιπλέον, η στέρηση οξυγόνου στον εγκέφαλο, έστω και αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα, μπορεί να σε κάνει να ξυπνάς το πρωί με πονοκέφαλο. Γενικά, η υπνική άπνοια δεν επηρεάζει μόνο την ποιότητα του ύπνου σου, αλλά έχει συσχετιστεί με καρδιοπάθεια, υψηλή αρτηριακή πίεση και εγκεφαλικό επεισόδιο, γι’ αυτό αν υποψιάζεσαι πως σου συμβαίνει, ανάφερέ το στον γιατρό σου.

Ξυπνάς πολλές φορές για να πας στην τουαλέτα
Αυτή η συνήθεια μπορεί να σημαίνει πως ξυπνάς επαναλαμβανόμενα στη διάρκεια της νύχτας εξαιτίας μίας διαταραχής του ύπνου σου και όχι επειδή χρειάζεσαι πραγματικά να πας στην τουαλέτα. Εάν ξυπνάς 3-4 φορές κάθε βράδυ, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να επισκεφθείς έναν επαγγελματία ύπνου που θα βοηθήσει να αποκαλυφθεί η πραγματική αιτία που σε εμποδίζει να κοιμηθείς ποιοτικά και ξεκούραστα.

Παίρνεις βάρος –και δεν ξέρεις γιατί
Εάν ο αριθμός στη ζυγαριά ανεβαίνει χωρίς να έχεις αλλάξει κάτι στη διατροφή σου, υπάρχει πιθανότητα ο οργανισμός σου να υποφέρει από έλλειψη ύπνου. Οι ειδικοί συσχετίζουν αυτό το πρόβλημα με την αύξηση του βάρους, επειδή ο περιορισμένος ύπνος μειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης στον οργανισμό (της ορμόνης που δίνει σήμα κορεσμού στον εγκέφαλο) και αυξάνει τα επίπεδα της γρελίνης (της ορμόνης που διεγείρει την πείνα).

Τσεκάρεις συνέχεια το Facebook
Να και μία εντελώς παράξενη ένδειξη ότι σου λείπει ποιοτικός ύπνος! Πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια διαπίστωσε πως η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε μειωμένη παραγωγικότητα και πιο συχνή «περιήγηση» στο Facebook. Η μελέτη έδειξε επίσης πως οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά μοιράζουν πιο συχνά την προσοχή τους μεταξύ διαφόρων οθονών στον υπολογιστή τους, κάτι που συνδέεται με αυξημένη δυσκολία συγκέντρωσης.

www.giatros-in.gr

 

5-HTP 50 MG. Μείωση στρες, ενέργεια, βαθύς ύπνος.

Διαβάστε ακόμα