5 σπουδαίοι και κρίσιμοι λόγοι, για να καταναλώσετε καρπούζι!

5 σπουδαίοι και κρίσιμοι λόγοι, για να καταναλώσετε καρπούζι!

 

Μεγάλες, πενιχρές φέτες καρπουζιού που σερβίρονται σε τραπέζι πικ-νικ είναι το πεντανόστιμο καλοκαιρινό σνακ, αρκετά γλυκό αλλά, όπως μας τονίζουν πρόσφατες μελέτες, καλό για την υγεία μας. (μόνο 84 θερμίδες!). Κάποιοι λόγοι λοιπόν για τους οποίους πρέπει κάποιος να καταναλώνει καρπούζι είναι οι παρακάτω:

Καταπραΰνει τους πονεμένους μύες.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η κατανάλωση χυμού καρπουζιού πριν από μια σκληρή προπόνηση βοήθησε στο να μειωθεί ο καρδιακός ρυθμός των αθλητών και οι πόνοι των μυών την επόμενη μέρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το καρπούζι είναι πλούσιο σε ένα αμινοξύ που ονομάζεται L-κιτρουλίνη, το οποίο στο σώμα μετατρέπεται σε L-αργινίνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ που βοηθάει τα αιμοφόρα αγγεία να χαλαρώνουν και έτσι βελτιώνετε η κυκλοφορία. Οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν ότι τα εντερικά κύτταρα μπορούν να απορροφήσουν περισσότερη κιτρουλλίνη από το χυμό καρπούζι από ότι από τα συμπληρώματα κιτρουλλίνης.

Βοηθά στην υγεία της καρδιάς.

Οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες εμφάνισαν βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία μετά από έξι εβδομάδες που έλαβαν συμπληρώματα εκχυλίσματος καρπουζιού που περιέχουν κιτρουλλίνη και αργινίνη, σύμφωνα με μια μελέτη.

Και σε μια μελέτη του 2012 τέτοια συμπληρώματα βοήθησαν στην ανακούφιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης σε παχύσαρκους, μεσήλικες ενήλικες.

Θα μπορούσε να θεωρηθεί φυσικό Viagra.

Η βελτιωμένη κυκλοφορία μπορεί να ωφελήσει περισσότερο την καρδιά, όπως επεσήμανε τουλάχιστον ένας ερευνητής. Αλλά θα έπρεπε πιθανότατα να φάτε πάρα πολύ για να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα – και τρώγοντας πάρα πολύ θα μπορούσε να προκαλέσει παρενέργειες, δεδομένου ότι το καρπούζι έχει από καιρό μια φήμη ως φυσικό διουρητικό.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, αλλά χαμηλό σε θερμίδες.

Με δεδομένο το όνομά του, μπορεί να υποθέσετε ότι τα φρούτα έχουν μικρή διατροφική αξία – και είναι περισσότερο από το 90 % του νερού. Αλλά μια μερίδα καρπουζιού πακετάρει περίπου το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμινών Α και C, καθώς και μέτρια ποσότητα καλίου (9% της ημερήσιας τιμής).

Θα μπορούσε ακόμη και να καταπολεμήσει τον καρκίνο.

Το καρπούζι είναι μια από τις καλύτερες διαιτητικές πηγές λυκοπενίου, ένα αντιοξειδωτικό που συνδέεται με την πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη, αν και οι επιστήμονες εξακολουθούν να διερευνούν τις λεπτομέρειες αυτής της σύνδεσης.

thessdiet.gr

 

 

 

Διαβάστε ακόμα