Αυτές είναι οι σούπερ τροφές για την υγεία του θυρεοειδούς

Αυτές είναι οι σούπερ τροφές για την υγεία του θυρεοειδούς

Αυτές είναι οι καλύτερες διατροφικές επιλογές για να εξασφαλίσουμε την υγεία του θυρεοειδούς αδένα μας.

Γράφει: Ελένη Καραγιάννη

Συχνά είμαστε εμείς οι ίδιοι που «στραγγίζουμε» το θυρεοειδή μας με το σύγχρονο τρόπο ζωής και τη διατροφή μας. Ανακάλυψε πώς η διατροφή μπορεί να συμβάλει στην υγεία του θυρεοειδούς.

Τι επηρεάζει το θυρεοειδή σου;

Ρίξτε μια ματιά σε μερικά από αυτά που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα και επηρεάζουν την υγεία του θυρεοειδούς:

Το συναισθηματικό στρες
Η υπερβολική άσκηση ή η έλλειψη άσκησης
Τα υπερβολικά οιστρογόνα
Χημικές ουσίες σε προϊόντα περιποίησης σώματος
Έλλειψη ύπνου
Ακραίες δίαιτες, όπως οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων και οι χορτοφαγικές δίαιτες
Το πρόχειρο φαγητό
Για την υποστήριξη της λειτουργίας του θυρεοειδούς, προκειμένου να ενισχυθεί ο μεταβολισμός, πρέπει να εξαλειφθούν αυτοί οι παράγοντες και να τροφοδοτηθεί ο θυρεοειδής με τα σωστά δομικά στοιχεία. Αυτές είναι οι κορυφαίες τροφές για το θυρεοειδή, όπως αναφέρονται στην ιστοσελίδα της ελληνικής κοινότητας θυρεοειδίτιδας Hashimoto, www.hashimoto.gr

Οι σούπερ τροφές για την υγεία του θυρεοειδούς
Σολομός
Ο σολομός, όπως και οι σαρδέλες, κάνουν διπλό καλό: είναι καλές πηγές πρωτεΐνης, που απαιτείται για τη μεταφορά των θυρεοειδικών ορμονών σε όλα τα κύτταρα σου και είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που καταπολεμούν τη φλεγμονή που συνοδεύει τη θυρεοειδίτιδα Hashimoto.

Στρείδια
Τα ωμά στρείδια είναι μια απόλαυση με λίγο λεμόνι, έτσι δεν είναι; Επίσης, τυχαίνει να είναι η πλουσιότερη μορφή ψευδαργύρου, ενός απαραίτητου ιχνοστοιχείου για την υγεία του ανοσοποιητικού. Χωρίς την παρουσία του ψευδαργύρου, ο θυρεοειδής αδένας δεν μπορεί να μετατρέψει το ανενεργό ορμόνη Τ4 στην ενεργό ορμόνη Τ3. Τα στρείδια είναι ακόμη μια καλή πηγή της βιταμίνης D, η οποία γνωρίζουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του θυρεοειδούς και την υγεία του ανοσοποιητικού.
Διάβασε επίσης: Διαταραχές του θυρεοειδούς: 18 σημάδια που δείχνουν ότι ο θυρεοειδής σου δε λειτουργεί σωστά
Διάβασε επίσης: Θυρεοειδίτιδα Χασιμότο: Οδηγός, συμπτώματα και θεραπεία για την πάθηση που ξαφνικά ακούμε συνέχεια

Συκώτι
Το συκώτι προσφέρει την υψηλότερη συγκέντρωση της βιταμίνης Α στη φύση. Η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στο να «ξυπνήσει» ένας υποτονικός θυρεοειδής. Σε μια κλινική μελέτη γυναίκες κλήθηκαν να λάβουν 25.000 IU βιταμίνης Α ανά ημέρα. Μετά από τέσσερις μήνες παρατηρήθηκε αύξηση των κυκλοφορούντων ορμονών του θυρεοειδούς και μείωση της TSH, υποδεικνύοντας βελτιωμένη λειτουργία του θυρεοειδούς. Το πιο σημαντικό, η βιταμίνη Α από το συκώτι είναι η βιοδιαθέσιμη μορφή της βιταμίνης Α, το οποίο σημαίνει ότι το σώμα μπορεί άμεσα να χρησιμοποιήσει. Η μακροχρόνια λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Α δεν συστήνεται, αφού η συνθετική βιταμίνη Α έχει συνδεθεί με έναν υψηλότερο κίνδυνο τοξικότητας.

Λάδι καρύδας
Το λάδι καρύδας αποτελείται περίπου στα 2/3 από τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCT), λιπαρά οξέα που απορροφώνται άμεσα στην κυκλοφορία του αίματος και στο λεπτό έντερο και παρέχει άμεση ενέργεια. Έρευνες υποστηρίζουν ότι το λάδι καρύδας βοηθά και στην απώλεια βάρους και σε λογικές ποσότητες, δεν προκαλεί δυσλιπιδαιμία. Μπορείς να χρησιμοποιείς έως και 3 κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας κάθε ημέρα, μία πριν από κάθε γεύμα.

Ανεπεξέργαστο αλάτι
Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό: το αλάτι κάνει τα φαγητά νόστιμα και είναι καλό για εμάς; Πράγματι! Μια σημαντική διάκριση, ωστόσο, είναι η διαφορά μεταξύ του ανεπεξέργαστου αλατιού όπως το άλας των Ιμαλαΐων και του επεξεργασμένου επιτραπέζιου αλατιού. Το αλάτι Ιμαλαΐων, για παράδειγμα, εκτός από το νάτριο περιέχει άλλα 84 μέταλλα και στοιχεία, μεταξύ των οποίων είναι σχετικά υψηλό σε σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ασβέστιο και κάλιο. Περιέχει επίσης ίχνη από βόριο, φθόριο, ψευδάργυρο, σελήνιο και χαλκό, τα οποία είναι απαραίτητα για την σωματική υγεία. Η ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα νατρίου που πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά είναι μεταξύ 1500 mg και 2300 mg, για τους άνδρες και τις γυναίκες ηλικίας 9 με 50 ετών. Προσοχή! Οι ασθενείς με υπέρταση θα πρέπει να λαμβάνουν λιγότερο από 1.500 mg νατρίου την ημέρα. Όσοι έχουν προβλήματα με τα νεφρά τους ή υψηλή αρτηριακή πίεση θα πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους πριν από την έναρξη της χρήσης αυτού του άλατος.

Καρύδια Βραζιλίας
Μόλις 5 καρύδια Βραζιλίας την ημέρα σας παρέχουν τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα σεληνίου, ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που είναι απαραίτητο για τη μετατροπή της ορμόνης Τ4 σε Τ3. Τα καρύδια Βραζιλίας είναι γνωστά για την περιεκτικότητά τους σε σελήνιο γιατί μεγαλώνουν σε περιοχή με αρκετό σελήνιο στο υπέδαφος. Το σελήνιο έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή και τον τίτλο των αντιθυροειδικών αντισωμάτων σε περίπτωση θυρεοειδίτιδας Χασιμότο.

www.shape.gr

Υπερτροφές απο τα μυστικά ομορφιάς.

Θέματα για να δεις και να ενημερωθείς!

Διαβάστε ακόμα