Η εμμηνόπαυση επηρεάζει την ψυχική σου υγεία… Θετικά ή αρνητικά, είναι στο χέρι σου!

Η εμμηνόπαυση επηρεάζει την ψυχική σου υγεία… Θετικά ή αρνητικά, είναι στο χέρι σου!

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσιολογική φάση στη ζωή της γυναίκας. Έχεις όμως σκεφτεί πώς μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία σου;

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

Από την Αλεξάνδρα Παυλέτση – Στεφανή, BSc Ψυχολόγο, MSc (alexandrapavletsi.com)

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσιολογική εξέλιξη στη ζωή της γυναίκας και επηρεάζει σημαντικά την ψυχολογική διάθεση και υγεία. Ωστόσο αυτό δεν είναι αρνητικό. Η νέα αυτή περίοδος είναι μια καλή ευκαιρία για κάθε γυναίκα να επαναπροσδιορίσει τη σχέση με τον εαυτό της, να τον αγαπήσει όσο ποτέ. Είναι επίσης μια περίοδος στην οποία μπορεί να ασχοληθεί με τον εαυτό της, εντάσσοντας στην καθημερινότητα καινούργια ενδιαφέροντα και ασχολίες.

Είναι στο χέρι σου!
Οι αλλαγές σίγουρα είναι αναπόφευκτες, αλλά το αν θα σε επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά, είναι στο χέρι σου. Και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα αντιδράσεις εσύ και πώς θα αντιμετωπίσεις κάθε νέα κατάσταση. Επικεντρώσου στο πώς αντιδράς και όχι στο τι συμβαίνει. Η ευτυχία δε σχετίζεται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε , αλλά το πώς επιλέγουμε να τα αντιμετωπίσουμε.

Εμμηνόπαυση και ψυχολογικά συμπτώματα
Τα ψυχολογικά συμπτώματα που συνδέονται με την εμμηνόπαυση και επηρεάζονται από τις εναλλαγές των ορμονών είναι αρκετά και μπορεί να είναι διαφορετικά σε κάθε γυναίκα. Ορισμένα επίσης ανήκουν στην κατηγορία των ψυχοσωματικών.

Εξάψεις
Πονοκέφαλοι λόγω της έντασης και της νευρικότητας
Απόσπαση της προσοχής
Αϋπνία
Διαταραχές της διάθεσης
Κατάθλιψη
Υπερδραστηριότητα
Αύξηση της όρεξης για φαγητό και
Έντονη δυσφορία.

Να θυμάσαι πως κάθε γυναίκα βιώνει διαφορετικά την εμμηνόπαυση και αυτό εξαρτάται από τις ορμόνες και την ένταση τους. Επικοινώνησε με το γιατρό και το γυναικολόγο για να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς τα συμπτώματα κατάλληλα.

Τι μπορείς να κάνεις για να νιώσεις πιο δυνατή και καλύτερα
Αυτό που δεν λέμε συχνά είναι πως η εμμηνόπαυση είναι η κατάλληλη περίοδος για να ενδυναμωθεί η αυτοεικόνα και να αναγνωρίσει τα θετικά της στοιχεία κάθε γυναίκα. Η αυτοεκτίμηση είναι βασική για το συναισθηματικό έλεγχο. Είναι επίσης βασική για να νιώσεις όμορφα με τον εαυτό σου και το σώμα σου και να έχεις εμπιστοσύνη στις δυνάμεις σου. Δοκίμασε ασκήσεις χαλάρωσης για να μειώσεις την ένταση και το στρες που προκαλούνται από τις ορμονικές αλλαγές και επένδυσε στη φροντίδα του εαυτού σου.

Η συχνή άσκηση είναι επίσης πολύ σημαντική αυτή την περίοδο. Βοηθά στην βελτίωση του ύπνου, στη μείωση του άγχους και τη σταθεροποίηση της διάθεσης χάρη στις ενδορφίνες που εκκρίνονται.

Ο διαλογισμός εκτονώνει την συναισθηματική ένταση που υπάρχει και βελτιώνει τον τρόπο αντίδρασης σε στρεσογόνες καταστάσεις. Επίσης, στον έλεγχο του άγχους βοηθάει να υπάρχει ένα καθημερινό πρόγραμμα ύπνου και να επενδύεις σε έναν ποιοτικό ύπνο.

Οι κοινωνικές σχέσεις είναι επίσης ένα σημαντικό κεφάλαιο στην εμμηνόπαυση. Συνδέονται άμεσα με το πόσο ικανοποιημένη νιώθεις με τη ζωή σου και σε βοηθούν να μην χάνεις το ενδιαφέρον σου για όσα συμβαίνουν γύρω σου. Αλλά και η ειλικρινής σχέση με τον σύντροφό σου είναι πολύ σημαντική. Η κατανόηση, η συμπαράσταση και η βοήθεια από αυτόν θα σε ενδυναμώσει ψυχικά.

Η εμμηνόπαυση ως μια νέα ευκαιρία
Δες αυτή την περίοδο της ζωή σου ως μια ευκαιρία να θέσεις νέους στόχους και να γράψεις σε ένα ημερολόγιο όλα όσα θα ήθελες να συμβούν στο μέλλον, θέτοντας τα σε εφαρμογή. Να θυμάσαι πως κάθε δυσκολία είναι ένα νέο ξεκίνημα. Ένα μέσο να εξελιχθούμε, να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας.

www.shape.gr

Έλαιο – Λευκή Πεύκη. Εμμηνόπαυση χωρίς γήρανση!

 

Διαβάστε ακόμα