10 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΞΙΝΕΣ. ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ #5.

10 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΞΙΝΕΣ. ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ #5.

Ως ο μεγαλύτερος αδένας στο σώμα, το συκώτι έχει πολλές ζωτικές λειτουργίες οι οποίες σας κρατάνε ζωντανό και υγιή. Η υγεία του ήπατος είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική σας υγεία. Η δυσλειτουργία του ήπατος μπορεί να οδηγήσει σε ηπατική νόσο, μεταβολική διαταραχή και ακόμη και τύπου 2 διαβήτη. Το ήπαρ αποθηκεύει βιταμίνες και σίδηρο, μετατρέπει την αποθηκευμένη ζάχαρη σε ζάχαρη έτοιμη για χρήση όταν τα επίπεδα σακχάρου του σώματος πέσουν κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα, καταστρέφει τα παλιά ερυθρά αιμοσφαίρια και παράγει χολή για να διασπάσει και να απορροφήσει τα λίπη.

Ως το κύριο όργανο που είναι υπεύθυνο για την εξάλειψη των τοξινών από το σύστημα, το συκώτι μας καταστρέφεται κυρίως λόγω αυτών των βλαβερών ουσιών, οπότε η αποτοξίνωση του ήπατος είναι κάτι που όλοι πρέπει να κάνουμε από καιρό σε καιρό.

1.Σκόρδο
Το σκόρδο είναι γεμάτο με θείο, το οποίο ενεργοποιεί τα ηπατικά ένζυμα που καθαρίζουν το σώμα. Το σκόρδο περιέχει επίσης μεγάλες ποσότητες σεληνίου. Το σελήνιο είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ενίσχυση των φυσικών επιπέδων αντιοξειδωτικών ενζύμων στο συκώτι. Η ενίσχυση με σελήνιο δίνει στο συκώτι ακόμα περισσότερα εφόδια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί το οξειδωτικό στρες.

Το σκόρδο περιέχει επίσης 39 διαφορετικούς αντιβακτηριακούς παράγοντες, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό φαγητό για την προστασία του σώματός σας από διάφορες ασθένειες και βοηθάει επιπλέον στη μείωση του σωματικού βάρους. Επίσης, η αλικίνη στο σκόρδο έχει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία καθαρισμού του ήπατος.

2.Παντζάρι
Ο χυμός από τα παντζάρια χρησιμοποιείται από παλιά ως φάρμακο για την ενεργοποίηση των ηπατικών ενζύμων και την αύξηση της χολής γιατί τα παντζάρια περιέχουν βιταμίνη C και μια φυσιολογική δόση ινών που βοηθούν και τα δύο στην εκκαθάριση του πεπτικού συστήματος. Είναι υψηλό σε betalains και άλλες ενώσεις που έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες και μειώνουν τον κίνδυνο ηπατικής βλάβης.

Επίσης, τα παντζάρια περιέχουν μαγγάνιο το οποίο είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του δέρματος και μπορεί να βοηθήσει και στην προστασία των κυττάρων σας. Έτσι, τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης C και μαγνησίου κάνουν τα παντζάρια ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό για το σώμα, βοηθώντας στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.

3.Καφές
Ο καφές φαίνεται να είναι καλός για το συκώτι, ειδικά επειδή προστατεύει από τη λιπώδη ηπατική νόσο και μειώνει τη φλεγμονή. Η μελέτη έχει δείξει επίσης ότι η καθημερινή πρόσληψη καφέ μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου χρόνιας ηπατικής νόσου.

Μπορεί επίσης να σας προστατεύσει από τον καρκίνο του ήπατος και να μειώσει τη θνησιμότητα σε άτομα με χρόνια ηπατική νόσο. Ο καφές είναι ένα σύνθετο μίγμα που περιέχει εκατοντάδες χημικές ενώσεις και δεν είναι ξεκάθαρο ποια από αυτές είναι υπεύθυνη για την προστασία του ήπατος. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι ο καφές δεν είναι αρκετά ισχυρός για να εξουδετερώσει όλες τις επιπτώσεις από τις επιλογές που κάνουμε στη καθημερινή μας ζωή οι οποίες μπορούν να βλάψουν σοβαρά το ήπαρ.

4.Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του λίπους στο σώμα, στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και στη μείωση άλλων σημαδιών της μη αλκοολικής ηπατικής νόσου. Είναι υψηλό σε κατεχίνες που είναι ένας τύπος αντιοξειδωτικών, βελτιστοποιεί τη λειτουργία του ήπατος, βελτιώνει τους δείκτες της υγείας του ήπατος, ενισχύει τα επίπεδα των ηπατικών ενζύμων και προστατεύει από το οξειδωτικό στρες και τις αποθέσεις λίπους στο ήπαρ.

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος. Δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες προτάσεις για τα άτομα που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση να καταναλώνουν τσάι ή εκχυλίσματα τσαγιού, αλλά η σύνδεσή του τσαγιού με την υγεία του ήπατος είναι πολλά υποσχόμενη.

5.Ελαιόλαδο
Το να καταναλώνετε πάρα πολύ λίπος δεν είναι καλό για το συκώτι, αλλά μερικά λίπη μπορεί να το βοηθήσουν, όπως το ελαιόλαδο που ενισχύει τη διαδικασία καθαρισμού του ήπατος. Η προσθήκη ελαιολάδου στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του οξειδωτικού στρες και στη βελτίωση της ηπατικής λειτουργίας. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε ακόρεστα λιπαρά οξέα.

Συγκεκριμένα, το ελαιόλαδο εξαλείφει όλο το αλκοόλ, τα κορεσμένα λίπη και το κρέας που δεν είναι κόκκινο, όλα τα μη αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα λιπαρά οξέα και όλα τα υδρογονωμένα έλαια, το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και το πολύ αλάτι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ελαιόλαδο σε όλα τα τρόφιμα που χρειάζονται λάδι. Το φαγητό σας θα είναι νόστιμο και ταυτόχρονα θα προστατεύει το συκώτι σας από πιθανές βλάβες.

6.Λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι υγιή λίπη που μειώνουν τη φλεγμονή και έχουν συσχετιστεί με τη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου. Αυτά τα λίπη μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στο συκώτι, καθώς φαίνεται ότι αποτρέπουν την συσσώρευση περιττών λιπών και διατηρούν τα επίπεδα ενζύμου στο ήπαρ.

Μια μεγάλη διαφορά σε ωμέγα-6 και ωμέγα-3 λιπαρά μπορεί να προκαλέσει την ανάπτυξη ηπατικής νόσου. Επομένως, είναι καλή ιδέα να μειώσετε την πρόσληψη ωμέγα-6. Οι μελέτες συνιστούν να τρώμε λιπαρά ψάρια δύο ή περισσότερες φορές κάθε εβδομάδα. Εάν δεν είναι εύκολο να ενσωματώσετε λιπαρά ψάρια όπως ρέγγα ή σολομό στη διατροφή σας, δοκιμάστε να παίρνετε ένα καθημερινό συμπλήρωμα ιχθυελαίου.

7. Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί είναι γεμάτοι με γλουταθειόνη, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και αμινοξέα αργινίνης. Κάθε ένα από αυτά είναι σημαντικό για το συκώτι σας. Επίσης, τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένης της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε και ευεργετικών φυτικών ενώσεων. Τρώγοντας μια χούφτα ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια ή τα αμύγδαλα, κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας του ήπατος.

Οι άντρες που έτρωγαν μικρές ποσότητες ξηρών καρπών και σπόρων είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν τη νόσο NAFLD από τους άνδρες που έτρωγαν μεγάλες ποσότητες ξηρών καρπών και σπόρων. Επιπλέον αποτελούν σημαντική ομάδα τροφίμων για την υγεία του ήπατος. Ωστόσο, δεν πρέπει να τρώτε πάρα πολλά, καθώς οι ξηροί καρποί έχουν πάρα πολλές θερμίδες.

8.Γκρέιπφρουτ
Το γκρέιπφρουτ περιέχει αντιοξειδωτικά που προστατεύουν με φυσικό τρόπο το συκώτι. Τα δύο κύρια αντιοξειδωτικά που συναντάμε στο γκρέιπφρουτ είναι η naringenin και η naringin. Δύο αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το ήπαρ βοηθώντας στη μείωση της φλεγμονής, αποτρέποντας την οξειδωτική βλάβη. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η naringin μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της κίρρωσης και της ηπατικής ίνωσης, την ανάπτυξη υπερβολικού συνδετικού ιστού στο ήπαρ.

Η naringin βοηθά επίσης την ικανότητα του ήπατος να μεταβολίζει το οινόπνευμα και προστατεύει από κάποια από τα επιβλαβή αποτελέσματά του. Τα προστατευτικά αποτελέσματα του γκρέιπφρουτ είναι γνωστό ότι παρουσιάζονται με δύο τρόπους, μειώνοντας τη φλεγμονή και προστατεύοντας τα κύτταρα.

9.Μούρα
Πολλά σκούρα μούρα, όπως τα βατόμουρα, τα σμέουρα και τα βακκίνια, περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία του ήπατος. Μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι τα βατόμουρα, καθώς και τα βακκίνια, μειώνουν τον κίνδυνο ίνωσης και προστατεύουν το ήπαρ από το οξειδωτικό στρες. Αρκετές μελέτες σε ζώα έδειξαν ότι ολόκληρα βατόμουρα και βακκίνια, καθώς και τα εκχυλίσματα ή οι χυμοί τους, μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας του ήπατος.

Έχοντας αυτά τα μούρα τακτικά στη διατροφή σας είναι ένας καλός τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι το συκώτι σας τροφοδοτείται με τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται για να παραμείνει υγιές.

10.Σταφύλια
Τα σταφύλια, ο χυμός σταφυλιών και τα σταφύλια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν το συκώτι με τη μείωση της φλεγμονής και την πρόληψη της βλάβης του ήπατος. Ιδιαίτερα κόκκινα και μοβ σταφύλια, περιέχουν ποικίλες ωφέλιμες φυτικές ενώσεις. Η πιο διάσημη είναι η ρεσβερατρόλη, η οποία έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Πολλές μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι μπορούν να έχουν διάφορα οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της φλεγμονής, της πρόληψης βλαβών και της αύξησης των επιπέδων αντιοξειδωτικών.

Τρώγοντας ολόκληρα σταφύλια είναι ένας απλός τρόπος για να προσθέσετε αυτές τις ενώσεις στη διατροφή σας. Ωστόσο, επειδή το εκχύλισμα από τα σταφύλια είναι σε συμπυκνωμένη μορφή, μπορεί να μην δείτε τα ίδια αποτελέσματα από την κατανάλωση ολόκληρων σταφυλιών.

Alfalfa Τριφύλλι

Γαιδουράγκαθο πρόληψη στον καρκίνο..

Πράσινο τσάι-ποικιλίες!

 

Διαβάστε ακόμα