Τι πρέπει να τρως όταν έχεις αρρωστήσει; Οι κανόνες για να επαναφέρεις το ανοσοποιητικό σου

Τι πρέπει να τρως όταν έχεις αρρωστήσει; Οι κανόνες για να επαναφέρεις το ανοσοποιητικό σου

Τι να κάνεις αν έχεις ήδη αρρωστήσει; Τι πρέπει να περιέχει η διατροφή σου για να επανέλθεις άμεσα;

Από τη Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικός διαιτολόγος με ειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα, BSc, ΜSc, PgD.

Τι να κάνεις αν έχεις ήδη αρρωστήσει; Τι πρέπει να περιέχει η διατροφή σου για να επανέλθεις άμεσα; Είναι σύνηθες κατά τη διάρκεια μιας ίωσης να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες τροφών οι οποίες όμως δε διαθέτουν πάντα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που θα δυναμώσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Τι πρέπει να τρως όταν έχεις αρρωστήσει; Να πώς θα επαναφέρεις το ανοσοποιητικό σου:
Το καλύτερο λοιπόν που έχουμε να κάνουμε, πέρα από το να φροντίζουμε την υγεία μας και να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής, είναι να προσθέσουμε ορισμένες τροφές στο διαιτολόγιό μας οι οποίες θα επαναφέρουν το ανοσοποιητικό σε καλή λειτουργία και μια φυσική ανοσία.

Κατανάλωνε ποικιλία φρούτων και λαχανικών, μιας και επηρεάζουν θετικά το μικροβίωμα του εντέρου, άρα και το ανοσοποιητικό.

Eπίλεξε κυρίως βιολογικές τροφές, στις οποίες απαγορεύεται η χρήση γλυφοσάτης, ουσίας που έχει συσχετιστεί με υψηλά ποσοστά διαβήτη, αναιμίας και αυτοάνοσων παθήσεων.
Αύξησε τα Ω3 στη διατροφή σου κυρίως μέσω ξηρών καρπών, όπως κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, αμύγδαλα, καρύδια. Πες «ναι» στα ψάρια, αλλά μην το παρακάνεις ούτε με τις μερίδες ούτε με τη συχνότητα, γιατί είναι επιβαρημένα με βαρέα μέταλλα.
Απόφυγε το επεξεργασμένο επιτραπέζιο αλάτι. Φαίνεται να επιδεινώνει κάποιες αυτοάνοσες παθήσεις και χρόνιες φλεγμονές, γι’ αυτό καλύτερα να νοστιμίζεις το φαγητό με άλλα μπαχαρικά, λεμόνι κ.λπ.
Αύξησε τα επίπεδα γλουταθειόνης. Αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές και ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, που συνήθως βρίσκεται σε έλλειψη σε άτομα με επιβαρημένη υγεία.

Κατανάλωσε πολλά λαχανικά πλούσια σε θειώδη, όπως κρεμμύδι, λάχανο και μπρόκολο, που θα βοηθήσουν στη φυσική παραγωγή της γλουταθειόνης.
Κατανάλωσε κουρκουμά και πράσινο τσάι. Αυτές οι τροφές φαίνεται να μετριάζουν την ανοσολογική απόκριση, ειδικά στον εγκέφαλο, και είναι καλές προσθήκες στη διατροφή.

Μαζί με τα γαλακτοκομικά περιόρισε και τη ζάχαρη, μιας και έχει συνδεθεί με συγκεκριμένους τύπους καρκίνου, ενώ επηρεάζει αρνητικά την απορροφησιμότητα των βιταμινών Ε και C στο σώμα.
Απόφυγε τροφές που αυξάνουν τη φλεγμονή όταν είσαι σε καταστολή ανοσοποιητικού, π.χ. κόκκινο κρέας, γαλακτοκομικά, ζάχαρη, ντομάτα, επεξεργασμένες τροφές.
Χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής θα πρέπει να συνιστάται μόνο αν κρίνεται απαραίτητο από τον επαγγελματία υγείας, μιας και η σχέση μεταξύ ανοσοποιητικού συστήματος και μετάλλων ή βιταμινών είναι αρκετά σύνθετη. Μην υπερφορτώνεις το σώμα με πολλαπλά συμπληρώματα και να είσαι πάντα ενήμερη για τα συντηρητικά ή τα bulking agents των συμπληρωμάτων.
Tip: Αν δεν νιώθεις την ανάγκη να φας όταν είσαι άρρωστη, μην πιέσεις τον εαυτό σου. Το ανοσοποιητικό κάποιων ανθρώπων έχει την ανάγκη νηστείας για να συνέλθει. Άκου το σώμα σου.

www.shape.gr

Υπερτροφές απο τα μυστικά ομορφιάς.

Διαβάστε ακόμα