Αντιοξειδωτικά ροφήματα -19 Smoothies και τσάγια

Αντιοξειδωτικά ροφήματα -19 Smoothies και τσάγια

Τι είναι η οξείδωση του οργανισμού; Από τι προκαλείται και πώς μπορείς να κάνεις κάτι για αυτήν; Ορίστε τα 12 αποτελεσματικότερα αντιοξειδωτικά ροφήματα που αξίζει οπωσδήποτε να εντάξεις στο διατροφολόγιό σου!

Αρχικά, θα μιλήσουμε για το τι είναι η οξείδωση του οργανισμού. Επίσης, θα αναφερθούμε στους τρόπους με τους οποίους μπορείς να αμύνεσαι στην τελευταία. Ένας εξ αυτών είναι τα αντιοξειδωτικά ροφήματα, όπως αυτά που θα περιγράψουμε.

Από Ιωάννα Φωτοπούλου

Τι είναι η οξείδωση του οργανισμού;
Επειδή δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούμε σε ακριβείς ορισμούς, ας αρκεστούμε στο εξής: η υπερβολική οξείδωση του οργανισμού συνιστά φθορά του. Οι ρυτίδες, οι κηλίδες στο δέρμα αποτελούν παραδείγματα οξείδωσης που εμφανίζονται με το πέρασμα των ετών.

Η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, οι τοξίνες, τα πρόσθετα στα διάφορα τρόφιμα, κ.ά. προκαλούν την οξείδωση στον ανθρώπινο οργανισμό. Ευνοούν την ανάπτυξη ελεύθερων ριζών, περισσότερα για τις οποίες μπορείς να διαβάσεις στο άρθρο μας: «Ελεύθερες ρίζες στο δέρμα: Τι είναι – Αιτίες – Αντιοξειδωτικές τροφές».

Ποιοι είναι οι αντιοξειδωτικοί μηχανισμοί που διαθέτουμε;
Δεν είμαστε… απροστάτευτοι απέναντι στην απειλή των ελεύθερων ριζών και της οξείδωσης του οργανισμού μας. Ορισμένοι μηχανισμοί κατά του οξειδωτικού στρες που διαθέτουμε είναι τα αμινοξέα, οι ορμόνες και τα ένζυμα. Άλλοι είναι οι υδατάνθρακες, μερικές βιταμίνες και συγκεκριμένα φάρμακα. Τέλος, στους αντιοξειδωτικούς μηχανισμούς κατατάσσονται κι αρκετά αντιοξειδωτικά ροφήματα, που φτιάχνονται κυρίως από βότανα, φρούτα ή λαχανικά.

Βασικά αντιοξειδωτικά στοιχεία που εμπεριέχονται και στα αντιοξειδωτικά ροφήματα είναι:

Τα φλαβονοειδή· το πράσινο τσάι είναι γεμάτο με αυτά
Οι κατεχίνες· είναι υποκατηγορίες φλαβονοειδών με έντονη αντικαρκινική δράση
Οι πολυφαινόλες.

 

Αντιοξειδωτικά ροφήματα – 19 Ροφήματα κατά της οξείδωσης

1) Smoothie με ανανά: από τα πιο γλυκά αντιοξειδωτικά ροφήματα
Για να απολαύσεις ένα δροσιστικό και ωφέλιμο smoothie με ανανά και μπανάνα, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να κόψεις σε μικρά κομματάκια 3 φέτες ανανά και 1 μικρή μπανάνα. Στην συνέχεια, τα χτυπάς σε ένα μπλεντεράκι μαζί με το 1 φλιτζάνι γάλα της επιλογής σου, αρκεί να είναι light. Προσθέτεις 3 παγάκια ή μία χούφτα τριμμένο πάγο κι είναι έτοιμο!

2) Smoothie με παντζάρι
Ένα σμούθι που δε φτιάχνεται με γάλα ή γιαούρτι αλλά με πράσινο τσάι, αποκτώντας έτσι πολύ καλύτερη αντιοξειδωτική δράση. Μήπως θέλεις να τρως λαχανικά αλλά δεν μπαίνεις στον κόπο να τα μαγειρεύεις τόσο συχνά ή έχεις βαρεθεί να τα τρως με τον ίδιο τρόπο; Τώρα μπορείς να ανακατεύεις στο μίξερ ½ κούπα παντζάρια (βρασμένα κατά προτίμηση), ¼ της κούπας καρότο σε κομμάτια, λίγα φύλλα σπανάκι και μισή κούπα πράσινο τσάι.

3) Πράσινο τσάι: ίσως και το καλύτερο από όλα τα αντιοξειδωτικά ροφήματα
Το πράσινο τσάι είναι γνωστό σε όλους για την αντιοξειδωτική του δράση αλλά και την τόνωση που προσφέρει! Έτσι δεν θα μπορούσε να λείπει από τα 19 καλύτερα αντιοξειδωτικά ροφήματα. Για να μην αναφερθούμε στα τόσα άλλα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό. Από πολλούς ιατρούς και διατροφολόγους υποστηρίζεται, μάλιστα, πως το πράσινο τσάι θα μπορούσε από μόνο του να αποτελεί το αντιοξειδωτικό ρόφημα που πίνεις σε εβδομαδιαία βάση.

4) Smoothie με πεπόνι
Με γιαούρτι και φρούτα μπορείς να φτιάξεις ακόμη ένα νόστιμο smoothie! Αφού κόψεις 1 φέτα από το πεπόνι, 1 ροδάκινο και 1 μικρή μπανάνα σε κομματάκια, τα πολτοποιείς. Προσθέτεις 1 φλιτζάνι γιαούρτι της αρεσκείας σου χαμηλό σε λιπαρά. Χτυπάς λίγο ακόμα μαζί με λίγο πάγο εάν το επιθυμείς. Απολαμβάνεις αυτό το θρεπτικό, υγιεινό και χορταστικό ρόφημα ως πρωινό, δεκατιανό ή απογευματινό γεύμα.

5) Smoothie με αγγούρι
Ένα από τα αντιοξειδωτικά ροφήματα που θέλουμε να δοκιμάσεις είναι αυτό που φτιάχνεται με αγγούρι. Αυτό το λαχανικό που έχει σχεδόν μηδαμινές θερμίδες αλλά τόσο καλή διουρητική και αντιοξειδωτική δράση. Αναμειγνύεις 1 αγγουράκι σε κομμάτια, 2 χούφτες σπανάκι και ελάχιστο τζίντζερ μαζί με 200 γραμμάρια γιαούρτι της επιλογής σου χαμηλό σε λιπαρά. Η δροσιά του αγγουριού, η πικάντικη γεύση του τζίντζερ αλλά και το αγαπημένο σπανάκι θα βοηθήσουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού σου και θα σε κάνουν να νιώσεις τόνωση και ευεξία.

6) Λουίζα – ιδανική σε ρόφημα για αδυνάτισμα και αποτοξίνωση
Η λουίζα είναι γνωστή σε εμάς τις γυναίκες αφού την προτιμούμε κάθε φόρα που αποφασίζουμε να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά. Βράζεις λουίζα για λίγα λεπτά και έπειτα απολαμβάνεις την ιδιαίτερη γεύση της και τις ευεργετικές της ιδιότητες! Μπορείς να πίνεις 1 κούπα ακόμη και σε καθημερινή βάση. Θα δρα κατά του οξειδωτικού στρες, αλλά και βοηθητικά ως προς την απομάκρυνση τοξινών και συσσωρευμένου λίπους.

7) Smoothie με μπανάνα
Με τον ίδιο τρόπο, όπως και τα παραπάνω smoothies, μπορείς να αναμείξεις 1 μικρή μπανάνα σε κομματάκια, ½ μήλο σε κομματάκια δίχως φλοιό, 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι, ½ κουταλάκι του γλυκού κανέλα και μισή κούπα γάλα της αρεσκείας σου. Η υπέροχη γεύση του ταιριάζει στις περισσότερες από εμάς αφού εμπεριέχει δύο από τα πιο γνωστά και εύγευστα φρούτα.

8) Smoothie με καρότο. Αξίζει σίγουρα να το δοκιμάσεις!
Καρότο, αγγούρι, παντζάρι, τζίντζερ και γιαούρτι συνδυάζονται για να σου προσφέρουν την εκρηκτική γεύση τους και τα τόσα οφέλη τους. Ίσως μέχρι τώρα να μην είχες φανταστεί πως όλα αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους, αλλά σίγουρα αξίζει να το δοκιμάσεις. Πολύ απλά, χτυπάς στο μπλέντερ ½ καρότο σε κομματάκια, 1 μικρό αγγουράκι ή ½ μεγάλο, 1 βρασμένο παντζάρι, ¼ του κουταλιού τζίντζερ και 1 κεσεδάκι γιαούρτι light. Το smoothie αυτό, όπως και τα περισσότερα, καταναλώνεται ως αυτούσιο γεύμα – πρωινό, δεκατιανό απογευματινό ή βραδινό. Επειδή είναι από λαχανικά, όμως, και επειδή εμπεριέχει αρκετή πρωτεΐνη από το γιαούρτι, τρώγεται και ως συνοδευτικό ή κύριο μέρος στο μεσημεριανό γεύμα.

9) Τσάι από φύλλα αγκινάρας
Ένα… πρωτότυπο από ρόφημα για να αποτοξινωθείς και να αποκομίσεις αντιοξειδωτικά οφέλη είναι αυτό που φτιάχνεται από φύλλα αγκινάρας. Βράζεις τα φύλλα της για μερικά λεπτά, τα σουρώνεις και πίνεις το τσάι τους. Μπορείς να προσθέσεις λίγη ζάχαρη ή λίγο μέλι για καλύτερη γεύση. Παρακάτω, όμως, θα δούμε μια σημαντική σημείωση που αφορά σε αυτό το ζήτημα για όλα τα αντιοξειδωτικά ροφήματα.

Αγκινάρα φύλλα. Πολύτιμο φάρμακο-απο τα μυστικά ομορφιάς.

10) Smoothie με mango: ένα από τα καλύτερα, «εξωτικά», αντιοξειδωτικά ροφήματα!
Ένα από τα 19 πιο αποτελεσματικά αντιοξειδωτικά ροφήματα σε μορφή smoothie που σου προτείνουμε είναι το συγκεκριμένο. Το φτιάχνεις με το χτύπημα 1 μάνγκο σε κομμάτια, 1 πορτοκαλιού χωρίς φλοιό, 1 μικρής μπανάνας και 200 γραμμαρίων γιαουρτιού. Όπως ισχύει και στα προηγούμενα smoothies, μπορείς να επιλέξεις όποιο γιαούρτι σου αρέσει, ζωικής ή μη προέλευσης, αρκεί να είναι χαμηλό σε λιπαρά.

11) Smoothie με αβοκάντο
Αποτελεί το τελευταίο από τα smoothies που βρίσκεις στο παρόν άρθρο του περιοδικού Δυναμική Γυναίκα. Όχι όμως και λιγότερο αποτελεσματικό! Στο μπλέντερ χτυπάς ½ αβοκάντο χωρίς φλούδα, 1 μπανάνα σε κομμάτια παγωμένη στην κατάψυξη για μία ώρα, 1 κούπα από διάφορα φρούτα σε κομματάκια όπως ροδάκινο, βερίκοκο και διάφορα μούρα (ό,τι από αυτά διαθέτεις). Επίσης, προσθέτεις ½ κούπα γάλα της επιλογής σου, ζωικής ή φυτικής προέλευσης. Και 2 κουταλιές της σούπας χυμό από lime ή από λεμόνι.

12) Ρόφημα από μαϊντανό
Ο μαϊντανός κάνει πιο νόστιμα τα φαγητά μας και να τον προτιμούμε σε αρκετά πιάτα μας. Παράλληλα, όμως, μπορεί να σου προσφέρει πολλά οφέλη και σαφώς αντιοξειδωτική δράση όταν πίνεις το παραγόμενο τσάι του. Βράζεις νερό, προσθέτεις λίγο μαϊντανό, τον αφήνεις να βράσει 10 λεπτά, σουρώνεις και πίνεις.

Άλλα αντιοξειδωτικά ροφήματα
Εκτός από τα προαναφερόμενα για τα οποία αναφέραμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες, υπάρχουν και άλλα αντιοξειδωτικά ροφήματα. Ορισμένα εξ αυτών, που συμπληρώνουν τη λίστα με τα 19 πιο αποτελεσματικά, είναι τα ακόλουθα:

Το δίκταμο,
Το φασκόμηλο ,
Το μαύρο τσάι,
Η μέντα ,
Το φλαμούρι ,
Το χαμομήλι και
Το Earl Grey

Τι πρέπει να προσέχεις σχετικά με τα αντιοξειδωτικά ροφήματα που ετοιμάζεις;

1)Τα φρούτα και τα λαχανικά που χρησιμοποιείς στα smoothies να είναι καλά πλυμένα.

2)Το γάλα ή το γιαούρτι που χρησιμοποιείς στα smoothies να είναι χαμηλό σε λιπαρά.

3)Να καταναλώνεις τα smoothies σου όσο είναι φρέσκα. Διατηρούν μόνο μερικές δεκάδες λεπτά τα θρεπτικά συστατικά τους.

4)Είναι χρήσιμο να προσθέτεις μπαχαρικά στα smoothies και τα τσάγια που φτιάχνεις. Ωφέλιμα μπαχαρικά είναι το τζίντζερ, η κανέλα, η πάπρικα και το κάρυ/ο κουρκουμάς.

5)Μπορείς να προσθέτεις λεμόνι ή lime σε όλα τα αντιοξειδωτικά ροφήματα που έχουμε αναφέρει. Γιατί αυξάνει την αντιοξειδωτική ικανότητα του αφεψήματος περίπου κατά 45%!

6)Μπορείς να πίνεις μέχρι 2 κούπες (400 ml) από τα αντιοξειδωτικά ροφήματα που φτιάχνονται από βρασμό βοτάνων, π.χ. το πράσινο τσάι, το χαμομήλι, το μαύρο τσάι κ.λπ.

7)Είναι προτιμότερο να αποφεύγεις την προσθήκη ζάχαρης, διότι μειώνει την αντιοξειδωτική δράση του ροφήματος.

8)Ακόμη, για γλυκύτητα, υπάρχει η λύση του μελιού. Βάζεις 1 κουταλάκι του γλυκού στο ρόφημα που έχεις μόλις ετοιμάσει, είτε είναι τσάι βοτάνων είτε είναι χτυπημένο smoothie. Το μέλια αυξάνει την αντιοξειδωτική δράση του ροφήματος.

9)Τέλος,, για καλύτερη γεύση μπορείς να βάζεις μπαχαρικά π.χ. κανέλα (όπως είπαμε λίγο παραπάνω) ή 1 κουταλάκι του γλυκού άγλυκο κακάο, όπου ταιριάζει βέβαια.

www.dynamikhgynaika.gr

Πράσινο τσάι-ποικιλίες!

Αγκινάρα φύλλα. Πολύτιμο φάρμακο

Διαβάστε ακόμα