6 Τροφές που θεωρούνται τα θεμέλια της υγιεινής διατροφής

6 Τροφές που θεωρούνται τα θεμέλια της υγιεινής διατροφής

 

Όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται στην υγιεινή διατροφή και την γυμναστική. Το νέο lifestyle προβλέπει σωστή διατροφή μακριά από υπερβολές και εξαντλητικές δίαιτες. Μία ολοκληρωμένη διατροφή προσφέρει ευεξία, καλύτερη καθημερινότητα, προστατευμένο ανοσοποιητικό σύστημα , πρόληψη από εποχιακές ιώσεις κ.α. Μάλιστα, ο συνδυασμός υγιεινής διατροφής και γυμναστικής συνίσταται για έναν ακόμα πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

1. Κινόα

Ανήκει στην κατηγορία των super foods παρέχοντας παραπάνω ενέργεια σε σχέση με άλλες τροφές. Επιπλέον, περιέχει και τα 9 αμινοξέα τα οποία είναι απαραίτητα στον οργανισμό και δε μπορεί το σώμα να παράξει από μόνο του. Ιδιαίτερα, για τα άτομα που γυμνάζονται, η κινόα παρέχει αρκετά ευεργετικά συστατικά και βοηθάει στην ανάπτυξη των μυών.

2. Καρύδια

Δεν έχουν χαρακτηριστεί άδικα ως ο βασιλιάς των ξηρών καρπών. Υψηλά σε πρωτείνη και πλούσια σε σεροτονίνη μία ουσία που βρίσκεται στον οργανισμό μας και βοηθά στο να είμαστε πιο ευτυχισμένοι. Χρειάζεται όμως προσοχή όσον αφορά την ποσότητα των ξηρών καρπών που καταναλώνουμε καθημερινά καθώς είναι ιδιαίτερα θερμιδοφόροι. Μία χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα είναι αρκετοί και μας βοηθά να πάρουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχουν να μας δώσουν.

3. Σολομός

Η καλύτερη πηγή ωμέγα – 3 λιπαρών οξέων που είναι απαραίτητα στην σωστή λειτουργία του οργανισμού. Επιπλέον, η πρόσληψη λιπαρών οξέων έχει αποδειχτεί πως βοηθάει τα άτομα τα οποία πάσχουν από κατάθλιψη. Συμβάλλει στην προστασία της καρδιάς και περιέχει υψηλά ποσοστά πρωτείνης. Τέλος, είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε Βιταμίνη D, βιταμίνες της ομάδας Β(Β6, Β12), φωσφόριο και σελήνιο.

4. Αβγά

Οι άνδρες κυρίως που γυμνάζονται γνωρίζουν την διατροφική αξία του αβγού στην καθημερινή διατροφή. Υψηλή πηγή πρωτείνης η οποία προκαλεί μεγαλύτερο κορεσμό σε σύγκριση με άλλες πρωτεϊνούχες τροφές. Επίσης, ο κρόκος του αβγού περιέχει λεκιθίνη η οποία εμποδίζει την απορρόφηση της χοληστερόλης στο έντερο και βοηθά στην συγκράτηση του καλίου στον οργανισμό. Συμβάλλει, στη πρόσληψη της βιταμίνης D όπου πολλοί άνθρωποι παρουσιάζουν έλλειψη.

5. Ρόδι

Ένα από τα πιο γευστικά φρούτα αν και δύσκολα το εντάσσουμε στην καθημερινή μας διατροφή λόγω της δυσκολίας του στο καθάρισμα. Λίγοι γνωρίζουν πως το ρόδι ανήκει στην κατηγορία των super foods. Περιέχει ισχυρά αντιοξειδοτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την γήρανση και διάφορων μορφών καρκίνου. Πλούσιο σε κάλιο το οποίο κάλιο είναι ηλεκτρολύτης και είναι απαραίτητο για τη συντήρηση των μυών.

6. Γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα είναι αμυλούχα λαχανική ρίζα και την βρίσκουμε σε ποικίλα χρώματα όπως πορτοκαλί, μωβ και λευκό. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, συμβάλλει στην υγεία του εντέρου και είναι και εξαιρετική πηγή πρωτείνης. Επιπλέον, βοηθά στην όραση και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Τέλος, ιδιαίτερα η κατανάλωση των μωβ γλυκοπατάτων βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου.

www.fthis.gr

Βότανο Ακακία: δράση υπέρ των εντέρων, κατά της χρόνιας διάρροιας-καταρροής-φλεγμονές.

Διαβάστε ακόμα