Φάτε αυτά τα 12 τρόφιμα για να πάρετε περισσότερο κολλαγόνο στη διατροφή σας

Φάτε αυτά τα 12 τρόφιμα για να πάρετε περισσότερο κολλαγόνο στη διατροφή σας

Αν έχετε ψάξει τρόπους για να επιβραδύνετε τη διαδικασία γήρανσης και να διατηρήσετε την επιδερμίδα σας νεανική,τότε σίγουρα έχετε έρθει σε »επαφή» με το κολλαγόνο.

Βλέπετε, το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται σε ολόκληρο το σώμα.
Στην πραγματικότητα, περίπου το 30% της πρωτεΐνης στο σώμα μας είναι το κολλαγόνο. Ενώ είναι ένα θρεπτικό συστατικό υψηλής συγκέντρωσης στο σκληρό εσωτερικό στρώμα του δέρματος – και ίσως το πιο γνωστό για τη διατήρηση του δέρματος σταθερό και νεανικό – κολλαγόνο βρίσκεται επίσης στα μαλλιά, τα νύχια, τις αρθρώσεις και τον εντερικό ιστό.

Ο Δρ Josh Axe περιγράφει καλά τη λειτουργία του κολλαγόνου: ως «κόλλα» που μας συγκρατεί.
Υπάρχουν τουλάχιστον 16 τύποι κολλαγόνου στο σώμα. Περίπου το 90% του κολλαγόνου που βρίσκεται στο ανθρώπινο σώμα είναι οι τύποι I, II και III. Οι τύποι κολλαγόνου Ι και II συγκεντρώνονται στο δέρμα, τα οστά, τους τένοντες και τους συνδέσμους, ενώ ο τύπος II βρίσκεται κυρίως στις αρθρώσεις.
Το σώμα μας παράγει κολλαγόνο, αλλά καθώς μπαίνουμε στα μέσα της δεκαετίας των 20, η φυσική μας παραγωγή κολλαγόνου αρχίζει να μειώνεται. Αυτό συμβαίνει όταν τα ορατά σημάδια γηρανσης αρχίσουν να εμφανίζονται στο δέρμα μας, όπως οι λεπτές γραμμές και οι ρυτίδες. Στα επόμενα χρόνια, μπορεί να αρχίσουμε να βιώνουμε άλλες καταστάσεις που συνδέονται με την έλλειψη κολλαγόνου, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα.
Εκτός από τη φυσική διαδικασία γήρανσης, οι τοξίνες και οι περιβαλλοντικοί ρύποι, η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, το κάπνισμα και η κατανάλωση μιας διατροφής υψηλής σε ζάχαρη και τηγανισμένες τροφές καταστρέφουν επίσης το φυσικό μας κολλαγόνο.
Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη μελλοντική παραγωγή κολλαγόνου και να προκαλέσουν ορατά σημάδια γήρανσης.
Ευτυχώς, υπάρχει ένας τρόπος να αποτραπεί η διάσπαση του κολλαγόνου και να ενισχυθεί η παραγωγή κολλαγόνου με φυσικό τρόπο.
Όλα αρχίζουν με αυτό που βρίσκεται στο πιάτο σας.
Ξεχάστε το botox, τις ενέσεις ή τα ακριβά συμπληρώματα!
Πολλά τρόφιμα που βρίσκονται στη φύση περιέχουν τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για το σχηματισμό κολλαγόνου, καθιστώντας τη διατροφή σας το καλύτερο όπλο ενάντια σε λεπτές γραμμές, ρυτίδες και άλλα σημάδια γήρανσης.

Δείτε λοιπόν τα κορυφαία τρόφιμα που πρέπει να τρώτε για να ενισχύσετε το κολλαγόνο φυσικά.

Ζωικός ζωμός
Αν μπορούσαμε να προτείνουμε μόνο μία τροφή για την ενίσχυση του κολλαγόνου, θα ήταν ζωμός από οστά. Ενώ τα περισσότερα τρόφιμα περιέχουν αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά για να βοηθήσουν το σώμα να συνθέσει κολλαγόνο, ο ζωικός ζωμός είναι ένα από τα σπάνια τρόφιμα που περιέχουν πραγματικά μια βιοδιαθέσιμη μορφή κολλαγόνου που το σώμα σας μπορεί να χρησιμοποιήσει αμέσως.
Επειδή οι τύποι κολλαγόνου Ι, ΙΙ και ΙΙΙ συγκεντρώνονται στους τένοντες, τους συνδέσμους, τα οστά και τις αρθρώσεις, το μαγείρεμα αυτών των ζωικών μερών για μεγάλες χρονικές περιόδους βοηθά στην απελευθέρωση του κολλαγόνου από τα οστά (καθώς και άλλα αμινοξέα, πρωτεΐνες και ηλεκτρολύτες που μπορούν να βελτιώσουν την εμφάνιση του δέρματος, με αποτέλεσμα ένα ζωμό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, αναμφισβήτητα ανώτερο από τα συμπληρώματα κολλαγόνου.
Ο ζωμός των οστών βοοειδών είναι πλουσιότερος στο κολλαγόνο τύπου Ι, γεγονός που το καθιστά την καλύτερη επιλογή για την υγεία του δέρματος, ενώ ο ζωμός κοτόπουλου και γαλοπούλας είναι υψηλότερος στο κολλαγόνο τύπου II για τη στήριξη των αρθρώσεων.

Άγριος σολωμός

Ο άγριος σολομός περιέχει ψευδάργυρο, ένα ιχνοστοιχείο που έχει αποδειχθεί ότι ενεργοποιεί τις πρωτεΐνες που χρειάζονται για τη σύνθεση κολλαγόνου.
Ο άγριος σολομός είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 βασικών λιπαρών οξέων, τα οποία χρειάζονται για να μειώσουν τη φλεγμονή και να οικοδομήσουν υγιή κύτταρα του δέρματος. Υγιεινά λιπαρά όπως τα ωμέγα 3 είναι επίσης απαραίτητα για να κρατήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο από μέσα προς τα έξω, το οποίο φυσικά προάγει μια πιο νεανική εμφάνιση.
Τα σώματά μας δεν μπορούν να παράγουν ωμέγα-3 απαραίτητα λιπαρά οξέα, οπότε πρέπει να τα προμηθευτούμε από διαιτητικές πηγές. Μπορείτε επίσης να πάρετε τα ωμέγα-3 σας από άλλα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί και τον τόνο, τα θαλασσινά, τα βιολογικά αυγά και τα χόρτα που τρέφονται με κρέατα.

Σημείωση: είναι πάντα καλύτερο να επιλέγετε τον άγριο σολομό, από το εκτρεφόμενο όποτε είναι δυνατόν. Ο σολομός που καλλιεργείται μπορεί να περιέχει τοξίνες όπως οι PCB, οι οποίες μπορούν να βλάψουν την κυτταρική υγεία.

Chlorella
Εάν έχετε ακούσει για την κρέμα ρετινόλης θα γνωρίζετε ότι συχνά συνιστάται για ενίσχυση της παραγωγής κολλαγόνου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κρέμα ρετινόλης είναι ενισχυμένη στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Α, η οποία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην αύξηση των επιπέδων κολλαγόνου . Ωστόσο, το chlorella, είναι ένα μονοκύτταρο φύκι, (μπορεί να είναι η έκδοση της Retinol από τη φύση) το οποίο το βρίσκεται σε μορφή δισκίου ή σκόνης.
Όχι μόνο το chlorella είναι μια πλούσια πηγή βήτα-καροτίνης, αλλά περιέχει επίσης ένα άλλο θρεπτικό συστατικό που μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της παραγωγής κολλαγόνου:

Φυλλώδη λαχανικά
Γνωρίζουμε ότι τα πράσινα λαχανικά είναι μερικά από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα στον πλανήτη για την πρόληψη των ασθενειών, αλλά μπορεί επίσης να είναι ένας ισχυρός τρόπος για την πρόληψη της βλάβης του κολλαγόνου.

υαλουρονικό οξύ τζελ

Όλα τα πράσινα φυτικά τρόφιμα (όπως πράσινα φύκια, ρόκα, λάχανο, μαρούλι, πράσινα φασόλια και μπρόκολο) περιέχουν χλωροφύλλη, η οποία είναι η χρωστική που δίνει στα φυτά το ζωντανό πράσινο χρώμα τους.
Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση χλωροφύλλης αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου.
Τα συμπληρώματα χλωροφύλλης και υγρής χλωροφύλλης (που είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποκτήσετε μια πολύ συμπυκνωμένη δόση χλωροφύλλης) έχουν επίσης αποδειχθεί ότι παρέχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση έναντι της βλάβης από την υπεριώδη ακτινοβολία και τις ελεύθερες ρίζες από τοξίνες που προάγουν την πρόωρη γήρανση.

Εσπεριδοειδή
Η βιταμίνη C βοηθάει να «συνδέονται» μαζί τα αμινοξέα που χρειάζονται για να σχηματίσουν κολλαγόνο, όπως η προλίνη, γεγονός που την καθιστά βασική θρεπτική ουσία στη φάση παραγωγής κολλαγόνου.
Ως αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C προστατεύει επίσης από τις τοξίνες που βρίσκονται στον αέρα, στην τροφή και στο νερό , που συμβάλλουν στη διάσπαση του κολλαγόνου και στην καταστροφή του εσωτερικού στρώματος του δέρματος. Η βιταμίνη C μπορεί επίσης να βοηθήσει στην επιδιόρθωση και αναγέννηση των κυττάρων του δέρματος, γι ‘αυτό συνιστάται συνήθως για την πρόληψη των ρυτίδων.
Τα εσπεριδοειδή είναι από τις πλουσιότερες πηγές βιταμίνης C, οπότε φροντίστε να φορτώσετε το φαγητό σας με βιταμίνες χρησιμοποιώντας λεμόνι, πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ.

Σέρουμ κολλαγόνο για σφιχτό δέρμα με λάμψη απο τα μυστικά ομορφιάς.

Αυγά
Τα αυγά κοτόπουλου είναι μια άλλη από τις σπάνιες τροφές που περιέχουν πραγματικά κολλαγόνο στους κρόκους και τις μεμβράνες των αυγών. Στην πραγματικότητα, τα συμπληρώματα της μεμβράνης των αυγών έχουν γίνει ένα δημοφιλές φυσικό φάρμακο για τη βελτίωση της υγείας των αρθρώσεων λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε κολλαγόνο.
Τα αυγά είναι επίσης πλούσια σε θείο, ένα ιχνοστοιχείο που απαιτείται για την παραγωγή κολλαγόνου.

Μούρα
Τα μούρα περιέχουν ένα θρεπτικό συστατικό που ονομάζεται ελλαγικό οξύ, το οποίο αποδείχθηκε ότι εμποδίζει τη διάσπαση κολλαγόνου από την υπεριώδη ακτινοβολία. Όπως τα εσπεριδοειδή, τα μούρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία, όπως γνωρίζετε τώρα, βοηθάει τη σύνδεση συγκεκριμένων αμινοξέων για το σχηματισμό κολλαγόνου.

υαλουρονικό οξύ τζελ

Ντομάτες
Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο και εμποδίζει τη διάσπαση του κολλαγόνου . Ορισμένες πηγές λένε ότι το λυκοπένιο βοηθά επίσης στη σύνθεση κολλαγόνου, αν και λίγες αξιόπιστες μελέτες το έχουν επιβεβαιώσει. Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι ντομάτες περιέχουν μια ποικιλία από αντιοξειδωτικά (συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C), τα οποία προστατεύουν το δέρμα σε κυτταρικό επίπεδο.

Σπόροι κολοκύθας

Έλαιο κολοκύθας για φυσικό μπότοξ απο τα μυστικά ομορφιάς..

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μία από τις πλουσιότερες φυτικές πηγές ψευδαργύρου, η οποίες δρουν ως συν-παράγοντας σύνθεσης κολλαγόνου. Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων ψευδαργύρου όπως και οι τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο μπορούν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση του ποσοστού διάσπασης του κολλαγόνου. Ο ψευδάργυρος συμβάλλει επίσης στην επιτάχυνση της επούλωσης τραύματος και στη διατήρηση υγιών κυτταρικών μεμβρανών, γεγονός που καθιστά τον ψευδάργυρο απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την υγεία του δέρματος.
Άλλες φυτικές πηγές ψευδαργύρου είναι τα φασόλια, το σπανάκι, τα καρύδια, τα κάσιους και τα αμύγδαλα.

Σέρουμ κολλαγόνο για σφιχτό δέρμα με λάμψη απο τα μυστικά ομορφιάς.

Αβοκάντο
Τα αβοκάντο παρέχουν βιταμίνη Ε για την πρόληψη της αποικοδόμησης κολλαγόνου, καθώς και για τη βελτίωση της υγείας των κυττάρων του δέρματος. Μία μελέτη που έγινε σε αρουραίους που τράφηκαν με δίαιτα πλούσια σε έλαιο αβοκάντο έδειξε σημαντική αύξηση στο διαλυτό κολλαγόνο, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί επίσης να συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής κολλαγόνου στους ανθρώπους.

Σκόρδο
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το θείο είναι ένα ιχνοστοιχείο που βοηθά στη σύνθεση και την πρόληψη της διάσπασης του κολλαγόνου. Το σκόρδο όπως και τα πράσα, το σχοινόπρασο και τα κρεμμύδια είναι οι καλύτερες πηγές θείου, οπότε μην φοβάστε να τα προσθέσετε στις συνταγές σας.

Σπόροι Chia
Οι σπόροι Chia είναι μια εξαιρετική φυτική πηγή ωμέγα-3 βασικών λιπαρών οξέων.
Όπως θυμόμαστε, αυτά τα υγιή λιπαρά συμβάλλουν στην καταπολέμηση της γήρανσης με την οικοδόμηση υγιεινών κυττάρων του δέρματος και την παροχή υγρασίας στο δέρμα, γεγονός που δημιουργεί υγιή και νεανική εμφάνιση από μέσα προς τα έξω.

Τι είναι τα συμπληρώματα κολλαγόνου;
Αν και μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα να πάρετε ένα συμπλήρωμα κολλαγόνου για τα αντιγηραντικά του οφέλη, τα θρεπτικά συστατικά από τα συμπληρώματα δεν είναι πάντα βιοδιαθέσιμα, που σημαίνει ότι δεν απορροφώνται εύκολα ή δεν χρησιμοποιούνται σωστά από τον οργανισμό.
Προσωπικά, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε «τρόφιμα ως φάρμακο» όταν πρόκειται να αυξήσετε την πρόσληψη κολλαγόνου.

www.ekriti.gr

Σέρουμ κολλαγόνο για σφιχτό δέρμα με λάμψη απο τα μυστικά ομορφιάς.

Δισκία Σιταρόχορτου

Διαβάστε ακόμα