Τροφές που ωφελούν την όραση εκτός από τα ψάρια

Τροφές που ωφελούν την όραση εκτός από τα ψάρια

Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και ο καταρράκτης αποτελούν τις κύριες αιτίες τύφλωσης σε άτομα ηλικίας άνω των 55 ετών.

Οι παθήσεις αυτές προκαλούνται κυρίως από την οξείδωση και την φλεγμονή των οφθαλμών.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τροφές που είναι πλούσιες σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων οφθαλμολογικών παθήσεων.

Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες C, Ε, β-καροτένιο, ψευδάργυρο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να αποτρέψει τις ασθένειες των ματιών που σχετίζονται με την ηλικία.

Δείτε ποιες είναι οι καλύτερες διατροφικές πηγές αυτών των συστατικών:

Καλαμπόκι: Περιέχει και λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Agricultural Food and Chemistry έδειξε ότι το μαγείρεμα για περισσότερη ώρα από το «προβλεπόμενο» αυξάνει την ποσότητα λουτεΐνης και τα επίπεδα αντιοξειδωτικών ανά μερίδα.


Σπανάκι: Ένα φλιτζάνι περιέχει 20,4mg λουτεΐνης και ζεαξανθίνης. Όταν καταναλώνεται βρασμένο, γίνεται καλύτερη απορρόφηση της λουτεΐνης.

Μπρόκολο: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C, περιέχει όμως και σημαντικές ποσότητες β-καροτίνης, λουτεΐνης και ζεαξανθίνης.

Αυγά: Εκτός από πρωτεΐνη, τα αυγά περιέχουν λουτεΐνη, βιταμίνη Ε και ω-3 λιπαρά οξέα.

Πορτοκάλια: Έρευνα του αμερικανικού Εθνικού Ινστιτούτου Ματιού, έδειξε ότι η βιταμίνη C στα πορτοκάλια συμβάλλει στην καλή υγεία του ιστού του ματιού και στην αναζωογόνηση σημαντικών αντιοξειδωτικών, όπως η βιταμίνη Ε.

ΠΗΓΗ: Onmed.gr

Τσάι μάτσα (matcha).

Διαβάστε ακόμα