Τρόφιμα για να έχετε πάντα νεανικά και δυνατά μάτια: Γιατί χρειάζεστε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και που θα την βρείτε.

Τρόφιμα για να έχετε πάντα νεανικά και δυνατά μάτια: Γιατί χρειάζεστε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και που θα την βρείτε.

Αν ψάχνετε να αποφύγετε παθήσεις των ματιών όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας και ο καταρράκτης, απαιτείται να καταναλώνετε την σωστή διατροφή για εσάς.  Χρειάζεστε συγκεκριμένες θρεπτικές ουσίες και τρόφιμα για υγιή μάτια, αλλά ιδιαίτερα χρειάζεστε λουτεΐνη και  ζεαξανθίνη. Σε ποια τρόφιμα μπορούμε να βρούμε αυτά τα στοιχεία και με ποιο τρόπο κρατούν τα μάτια μας υγιή;

Η λουτεΐνη και η ζεεξανθίνη είναι καροτενοειδή, χρωστικές ουσίες που δίνουν στα φυτά κόκκινα, πορτοκαλί και κίτρινα χρώματα. Μεταξύ των λειτουργιών τους είναι η προστασία των φυτών από τις φωτεινές ακτίνες υψηλής ενέργειας που ονομάζονται μπλε φως. Αυτές οι ουσίες είναι επίσης σε υψηλή συγκέντρωση στην ωχρά κηλίδα του οφθαλμού, δίνοντάς του ένα κιτρινωπό χρώμα. Στην πραγματικότητα, η ωχρά κηλίδα περιέχει μια τρίτη μορφή καροτενοειδούς, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα. Αυτή η χρωστική ουσία, που ονομάζεται μεσο-ζεαξανθίνη, παράγεται στον αμφιβληστροειδή όταν το τρώει τρώει τροφές με λουτεΐνη που δεν περιέχεται σε όλες τις τροφές.

Τα οφέλη της λουτεΐνης και της ζεαξανθίνης

Το κύριο πλεονέκτημα της λουτεΐνης, της ζεαξανθίνης και της μεσο-ζεαξανθίνης έχει να κάνει με το γεγονός ότι  προστατεύουν τα ανθρώπινα μάτια από το μπλε φως. Εμποδίζουν το μπλε φως να φτάσει στον αμφιβληστροειδή αποτρέποντας την οξείδωση η οποία θεωρείται υπεύθυνη στην δημιουργία του  εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας (AMD). Όλα αυτά τα στοιχεία, συνεργάζονται επίσης με άλλα αντιοξειδωτικά όπως οι βιταμίνες C και E και το β-καροτένιο για την προστασία του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα και προκαλούν πολλές ασθένειες.

Τα οφέλη αυτών των τριών καροτενοειδών είναι καλά τεκμηριωμένα σε μια σειρά από μελέτες που δημοσιεύθηκαν σε αξιόπιστα περιοδικά. Στο αμερικανικό περιοδικό της επιδημιολογίας, της οφθαλμολογίας και των αρχείων της οφθαλμολογίας κυκλοφόρησε έρευνα που συνδέει υψηλά επίπεδα λουτεΐνης και ζεαξανθίνης με χαμηλή συχνότητα εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Δύο μελέτες στην Ερευνητική Οφθαλμολογία και την Οπτική Επιστήμη βρήκαν περίπου παρόμοια αποτελέσματα, καθώς τα αυξημένα επίπεδα των χρωστικών της ωχράς κηλίδας σήμαιναν χαμηλότερους κινδύνους ανάπτυξης της AMD.

Επιπλέον, η Μελέτη Ασθενειών Ματιών (AREDS και AREDS2) σχεδίασε ένα καθημερινό αντιοξειδωτικό που περιέχει βιταμίνες C και Ε, ψευδάργυρο και χαλκό, καθώς και λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Διαπιστώθηκε ότι αυτός ο συνδυασμός μείωσε τον κίνδυνο εξέλιξης της AMD κατά 10 έως 25 τοις εκατό. Η εν λόγω έρευνα δεν διευκρίνισε εάν η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μείωσαν επίσης τον κίνδυνο καταρράκτη.

Τρόφιμα που περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη

Αυτά τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι άφθονα σε πράσινα και κίτρινα λαχανικά, ιδιαίτερα μάλιστα τα φυλλώδη. Το μαγειρεμένο σπανάκι και το μαγειρεμένο λάχανο θεωρούνται κορυφαίες πηγές. Βρίσκονται επίσης σε μη χορτοφαγικές πηγές, ιδιαίτερα στους κρόκους αυγών. Ωστόσο, θα ήταν καλύτερο να επιλέξετε  χορτοφαγικά προϊόντα  στην περίπτωση που παρουσιάζετε στον οργανισμό σας υψηλά επίπεδα χοληστερόλης.

Όπως και το υπόλοιπο σώμα, τα μάτια χρειάζονται σωστή διατροφή για να παραμείνουν υγιή και χωρίς ασθένειες. Η κατανάλωση φαγητού πλούσιων σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη είναι ένας καλός τρόπος για να διατηρηθεί  άριστη η ανθρώπινη όραση.

Ενημερωθείτε από τον γιατρό σας.

Σέρουμ Ματιών Λίφτινγκ Άμεσης Δράσης. Τιμή προσφοράς.

 

Διαβάστε ακόμα