Περπάτημα μετά το φαγητό: Έρευνες για το πώς βελτιώνει την πέψη, το σάκχαρο και μειώνει το κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα

Περπάτημα μετά το φαγητό: Έρευνες για το πώς βελτιώνει την πέψη, το σάκχαρο και μειώνει το κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα

Τα θετικά αποτελέσματα της άσκησης στην υγεία είναι γνωστά. Τι ισχύει όμως για το περπάτημα μετά το φαγητό;

Το περπάτημα έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και φαίνεται πως «αναζωπύρωσε» μια κλασική συνήθεια, το περπάτημα μετά το φαγητό. Είναι όμως μια συνήθεια που κάνει καλό στην υγεία μας; Ας δούμε τι απαντούν οι ειδικοί.

Μπορεί να βελτιώσει την πέψη
Ένα βασικό πιθανό όφελος από το περπάτημα μετά το φαγητό είναι πως μπορεί να βελτιώσει την πέψη. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να ενισχύσει την πέψη, διεγείροντας το στομάχι και το έντερο, κάνοντας την τροφή να κινηθεί πιο γρήγορα μέσα στον πεπτικό σωλήνα. Μπορεί επίσης να βελτιώσει τα συμπτώματα που προκαλεί το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Έχει επίσης βρεθεί πως η καλή αυτή συνήθεια προλαμβάνει νοσήματα του γαστρεντερικού όπως έλκη, καούρες, σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και δυσκοιλιότητα, ακόμη και να μειώσει τις πιθανότητες για καρκίνο του εντέρου.

Μπορεί να συμβάλει στον έλεγχο του διαβήτη
Ένα άλλο αξιοσημείωτο όφελος από το περπάτημα μετά το φαγητό είναι η καλύτερη διαχείριση του διαβήτη τύπου 1 και του διαβήτη τύπου 2. Όπως έχει βρεθεί σε έρευνα, η ήπια άσκηση μετά το φαγητό μπορεί να προλάβει την απότομη αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, μειώνοντας έτσι την ποσότητα της ινσουλίνης ή των φαρμάκων που χρειάζεται κάποιος.

Μελέτη του 2016 σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2 βρήκε πως το χαλαρό περπάτημα για 10 λεπτά μετά από κάθε γεύμα επέφερε καλύτερο έλεγχο στις τιμές του σακχάρου απ’ ότι το περπάτημα για 30 λεπτά σε κάποια τυχαία ώρα της ημέρας.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα
Είναι γνωστό ότι η τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, μειώνει την αρτηριακή πίεση και την LDL (κακή) χοληστερόλη. Μία μελέτη υποδεικνύει πως μικρές δόσεις άσκησης στη διάρκεια της ημέρας μπορεί να μειώνουν πιο αποτελεσματικά τα τριγλυκερίδια στο αίμα, έναν βασικό παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Πρακτικά, με το περπάτημα μετά το φαγητό για 5-10 λεπτά, «μιμούμαστε» αυτό το πρότυπο, αυξάνοντας τα οφέλη για την υγεία.

www.shape.gr

Εντατικό έλαιο σύσφιξης σώματος με μίξη βοτάνων. Κισσός.

 

Διαβάστε ακόμα