Διατροφή… αντιγήρανσης! 9 πρακτικές συμβουλές από μια διατροφολόγο!

Διατροφή… αντιγήρανσης! 9 πρακτικές συμβουλές από μια διατροφολόγο!

Γήρανση είναι, η προοδευτική φθορά των κυττάρων, των ιστών του οργανισμού, η οποία οδηγεί σε ελάττωση της αντίστασής του. Η φθορά του οργανισμού είναι προοδευτική, γιατί οι βλάβες που δημιουργούνται είναι αθροιστικές.

Με την πάροδο του χρόνου εμφανίζονται διαταραχές σε ορισμένα συστήματα, οι οποίες μπορούν να προληφθούν με σωστή αντιμετώπιση. Η διάρκεια ζωής διαφέρει από άτομο σε άτομο. Ο μέσος όρος ζωής έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Ευρήματα της παλαιοντολογικής εποχής δείχνουν ότι μόνο το 20% των ανθρώπων έφθανε στην ηλικία των 35 χρόνων, ενώ στη σημερινή εποχή το 20% μπορεί να φθάσει στην ηλικία των 85 χρόνων.

Η γήρανση του δέρματός μας διακρίνεται στην ενδογενή (δηλαδή τη φυσιολογική, χρονολογική και αναπόφευκτη γήρανση του δέρματος) και στην εξωγενή ή γήρανση από το ηλιακό φως (φωτογήρανση). Η αποκατάσταση της γήρανσης επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της διατροφής και γενικώς αποφεύγοντας τις καταστάσεις που ενεργοποιούν το οξειδωτικό στρες, όπως η υπερβολική έκθεση σε περιβαλλοντολογικούς παράγοντες, το κάπνισμα, το αλκοόλ.

Διατηρήστε το φυσιολογικό σας βάρος.
Τον πιο σπουδαίο ρόλο στην αντιγήρανση παίζουν οι αντιοξειδωτικές ουσίες (χορηγούμενες είτε μέσω της διατροφής είτε ως συμπληρώματα), οι οποίες προλαμβάνουν ή μειώνουν το οξειδωτικό στρες, απομακρύνοντας τις καταστρεπτικές ελεύθερες ρίζες.

Τα επιπλέον κιλά και οι συνεχείς αυξομειώσεις βάρους ενισχύουν τη συσσώρευση ελεύθερων ριζών και άλλων τοξικών ουσιών.

Φροντίστε τη διατροφή σας.
Ο ισορροπημένος τρόπος διατροφής συσχετίζεται άμεσα με την πρόσληψη ποικιλίας τροφών και όχι την εξειδίκευση σε κάποιες συγκεκριμένες. Φροντίστε η καθημερινή διατροφή σας να περιλαμβάνει οπωσδήποτε φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Περιορίστε τη ζάχαρη.
Προσπαθήστε να περιορίσετε στο καθημερινό διαιτολόγιό σας την πρόσληψη τροφών που περιέχουν ζάχαρη, αλάτι και χημικά συντηρητικά ή έχουν παρασκευαστεί με ανθυγιεινούς τρόπους (τηγανιτά, καπνιστά, παστά), γιατί επιτείνουν τις κυτταρικές φθορές.

Να τρώτε ψάρια και αυγά.
Προσθέστε στη διατροφή σας για μια υγιή επιδερμίδα ψάρια (ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε, ψευδάργυρος και σελήνιο), ρεβίθια (ψευδάργυρος και αμινοξέα ), αυγά (βιοτίνη), ελαιόλαδο, σουσάμι, φασολάκια (αμινοξέα που χρειάζεται το δέρμα για την αναπλαστική του ικανότητα ).

Να πίνετε 6 – 10 ποτήρια νερό.
Συμπεριλάβετε επίσης στη διατροφή σας, οπωσδήποτε 6-10 ποτήρια νερό, ψάρια (η καλύτερη πηγή πρωτεΐνης για το δέρμα ) και φρέσκους χυμούς φρούτων ( υψηλή αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνη C).

Προστατέψτε το δέρμα σας από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο.
Καλό θα ήταν να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην άσκοπη έκθεση του δέρματος στις βλαβερές συνέπειες του ήλιου. Έρευνες έχουν καταλήξει πως όταν το δέρμα παραμένει στον ίσκιο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είναι δυνατό να αναπαραγάγει σε σημαντικά επίπεδα νέο κολλαγόνο.

Κοιμηθείτε περισσότερο.
Ο βραδινός ύπνος είναι πολύτιμος για τη διατήρηση της φρεσκάδας και της νεανικής όψης του δέρματος, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την έννοια της ομορφιάς. Για να είναι όμως αποδοτικός ο βραδινός ύπνος πρέπει να είναι γαλήνιος, να διαρκεί τουλάχιστον 7 – 8 ώρες και να αποφεύγονται τα άσκοπα ξενύχτια, καθώς η σύνθεση νέου κολλαγόνου από τους ινοβλάστες του δέρματος πραγματοποιείται από τις 1.00 π. μ. μέχρι τις 4.00 περίπου τα χαράματα.

Σταματήστε το κάπνισμα.
Αλλοιώνει σοβαρά τις αισθήσεις και τις πνευματικές λειτουργίες, γερνάει πρόωρα το δέρμα και ελαττώνει το προσδόκιμο ζωής κατά 10 με 15 χρόνια.

Καταναλώστε συμπληρώματα διατροφής.
Ενισχύστε την καλή λειτουργία του οργανισμού με συμπληρώματα διατροφής κατόπιν συνταγής ειδικού : πολυετείς εργαστηριακές μελέτες έχουν καταλήξει στην παραγωγή συμπληρωμάτων διατροφής που περιορίζουν τα σημάδια του χρόνου και χαρίζουν σφριγηλή επιδερμίδα.

Παναγιώτα Καρακασίδου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
www.diatrofi.gr

boro.gr

Τσάι μάτσα (matcha).

Διαβάστε ακόμα