Όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τη συναισθηματική υπερφαγία και μυστικά για να την σταματήσεις!

Όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τη συναισθηματική υπερφαγία και μυστικά για να την σταματήσεις!

Όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τη συναισθηματική υπερφαγία και tips για να βρεις στη διατροφή σου το νόημα που ψάχνεις

Πόσες φορές έχεις πιάσει τον εαυτό σου ν’ ανοίγεις το ψυγείο δίχως λόγο; Και ξαφνικά από φίλος, γίνεται ο χειρότερος εχθρός. Η συναισθηματική υπερφαγία (emotional overeating), μία από τις βασικές αιτίες της παχυσαρκίας, είναι η εθιστική, υπερβολική κατανάλωση φαγητού, είτε σε μεμονωμένα υπερφαγικά επεισόδια, όπου το άτομο καταναλώνει εκτός ελέγχου τεράστιες ποσότητες τροφής σε διάστημα 1-2 ωρών, είτε καταναλώνει τροφή κατά τη διάρκεια της ημέρας πολύ συχνά.

Σχετίζεται με την ψυχαναγκαστική υπερφαγία (compulsive overeating), έχει παρόμοια συμπτώματα, με τη διαφορά ότι τα υπερφαγικά επεισόδια είναι πιο ήπια και πιο διάσπαρτα κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανάλογα με τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του ατόμου. Πάμε να δούμε πώς εξηγεί η κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου, με απλά λόγια όσα θέλεις να γνωρίζεις αλλά και κάποια tips να σταματήσεις να τρως από βαρεμάρα.

Τι είναι η συναισθηματική υπερφαγία;

Η πείνα μπορεί να είναι είτε βιολογική, είτε συναισθηματική. Η κύρια διαφορά τους είναι ότι η βιολογική πείνα κλιμακώνεται σταδιακά, ενώ η συναισθηματική εμφανίζεται απότομα χωρίς προειδοποίηση. Ακόμη, στη συναισθημαιτική πείνα παρατηρείται κατανάλωση τροφής, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου θα έπρεπε κανονικά να νιώθεις χορτάτος. Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να το παθαίνεις αυτό. Αν έχεις μάθεις να εκτονώνεις τα αισθήματά σου με αυτόν τον τρόπο, τότε είναι πολύ πιθανό κάθε φορά που πιέζεσαι, αγχώνεσαι, στενοχωριέσαι, να το ρίχνεις στο φαγητό και μάλιστα χωρίς μέτρο (υπερφαγία). Το φαγητό σε αυτές τις περιπτώσεις δρα κατά κάποιον τρόπο κατευναστικά και ουσιαστικά είναι η “πιπίλα” σου. Με λίγα λόγια τρως τα συναισθήματα σου ή αναζητάς την ευχαρίστηση που δε βρίσκεις σε άλλους τομείς. Το συναισθηματικό φαγητό εξυπηρετεί και αυτό το σκοπό του σε ορισμένες φάσεις της ζωής μας. Το ζήτημα είναι να μη μας δημιουργεί πρόβλημα και να μην αποτελεί την μοναδική απόκρισή μας σε οποιαδήποτε δυσκολία

Πώς μπορώ να σταματήσω το συναισθηματικό φαγητό;
Οφείλω να έρθω σε επαφή με το τι συμβαίνει μέσα μου, τους λόγους για τους οποίους τρώω και να αφιερώσω λίγο χρόνο στον εντοπίσω τα πραγματικά αίτια της υπερφαγίας μου. Αρκούν λίγα δευτερόλεπτα πριν καταφύγω στο φαγητό, ώστε να αναρωτηθώ γιατί θέλω να φάω, αν θα ευχαριστηθώ από αυτό που θα καταναλώσω, αν πεινάω πραγματικά κι αν θα αισθάνομαι καλά μετά από αυτό το γεύμα. Συνήθως βοηθάει και ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφών και συναισθημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο ξεκάθαρη η διαδικασία της τροφής και θα μπορώ να την χειριστώ αναλόγως στη συνέχεια

Λίγα tips για να αποφύγω τη στιγμή που τρώω από βαρεμάρα.
Αν έχω φτάσει στο συμπέρασμα πως όντως τρώω από βαρεμάρα, είναι σημαντικό να βρω άλλες μεθόδους απασχόλησης, οι οποίες να μην είναι αυτοκαταστροφικές. Δρούμε λοιπόν προληπτικά στην βαρεμάρα και όχι διορθωτικά, καθώς συνήθως ο εγκέφαλος εκείνη τη στιγμή έχει κάνει την σύναψη πως χρειάζεται να φάει για να περάσει το χρόνο του. Οπότε, σε μια ουδέτερη στιγμή, καταστρώνουμε ένα σχέδιο, στο οποίο βρίσκω τις κινήσεις που θα με βγάλουν από αυτό το φαύλο κύκλο. Ένα τηλεφώνημα, μία βόλτα γύρω από το τετράγωνο, το αγαπημένο μου τραγούδι και ο,τιδήποτε άλλο ευχάριστο, θα μας απαλλάξει απο τη συνήθεια

Τι μπορώ να σκέφτομαι για να τηρήσω μια σωστή διατροφή;
Ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσει ένα πλαίσιο διατροφής, είναι να σκέφτομαι το τι έχω να κερδίσω από αυτή τη διαδικασία. Για να καταφέρω να είμαι συνεπής και να την ευχαριστηθώ την διατροφή και να μην περιμένω να τελειώσει σαν αντιβίωση, είναι να αποτελεί την φροντίδα μου, να είναι μια συνειδητή διαδικασία και ταυτόχρονα να έχω ενεργά και συγκεκριμένα τα κίνητρα μου. Οφείλω να αναγνωρίσω το γιατί θέλω να κάνω διατροφή και σε τι θα με ωφελήσει. Αν χρειαστεί τα καταγράφω και μου τα υπενθυμίζω όποτε το χρειάζομαι

Ποια εποχή θεωρείται καλύτερη για να ξεκινήσω μια δίαιτα;
Η καλύτερη εποχή για να κάνω διατροφή είναι η περίοδος στην οποία είμαι έτοιμη και νιώθω πως μπορώ να ασχοληθώ με τον εαυτό μου. Ιδανικές συνθήκες δεν πρόκειται να υπάρχουν ποτέ! Πάντα θα υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες ανεξαρτήτως εποχής. Δε χρειάζεται ούτε να είναι Σεπτέμβρης ούτε να είναι η περίοδος πριν το καλοκαίρι. Ποτέ δεν είναι αργά και παντα μπορω να κανω κάτι καλό για μένα

www.marieclaire.gr

Εντατικό έλαιο σύσφιξης σώματος με μίξη βοτάνων. Κισσός.

Διαβάστε ακόμα