Πρόβλημα με τις ορμόνες; 9 ιδέες για να τις ισορροπήσεις φυσικά!

Πρόβλημα με τις ορμόνες; 9 ιδέες για να τις ισορροπήσεις φυσικά!

Έχεις πρόβλημα με τις ορμόνες σου; Βρες ξανά την υγεία και την ενεργητικότητά σου! Μάθε πώς να ισορροπήσεις φυσικά τις ορμόνες σου.

Χάλια διάθεση, πεσμένη ενεργητικότητα και ανεξήγητη αύξηση βάρους; Όλα αυτά είναι συμπτώματα για κάποιο πρόβλημα με τις ορμόνες. Προτού το μυαλό σου πάει στην εμμηνόπαυση, μάθε πως τα ορμονικά προβλήματα μπορεί στην πραγματικότητα να επηρεάσουν γυναίκες κάθε ηλικίας και εσύ θα μπορούσες να είσαι μία από αυτές.

Διάβασε τα βασικά συμπτώματα της ορμονικής ανισορροπίας και ακολούθησε τα tips των ειδικών που θα σε βοηθήσουν να τις ισορροπήσεις ξανά, φυσικά. Μπορεί να εκπλαγείς…

Η φυσιοπαθολόγος και ιδρύτρια του Bella Wellbeing, Nikki Hill εξηγεί γιατί η ορμονική αρμονία είναι τόσο σημαντική για εμάς.

«Οι ορμόνες είναι χημικά μηνύματα που επηρεάζουν την υγεία κάθε κυττάρου στο σώμα σου, έτσι η ιδανική ορμονική ισορροπία είναι ζωτικής σημασίας για να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου. Αν οι ορμόνες σου χάσουν την ισορροπία τους, θα νιώθεις τις αρνητικές συνέπειες συναισθηματικά και/ή σωματικά. Και είναι πολύ σημαντικό να εξισορροπήσεις φυσικά τις ορμόνες σου αντί απλά να πάρεις ένα αντισυλληπτικό με ορμόνες καθώς αυτό καμουφλάρει απλά τα συμπτώματα και δεν αντιμετωπίζει την αρχική αιτία», τονίζει.

Που ξεκινά το πρόβλημα με τις ορμόνες:
Από τα οιστρογόνα και την προγεστερόνη μέχρι τα ανδρογόνα, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές ορμόνες που μπορεί να επηρεάσουν το σώμα σου. Οι γυναίκες συνήθως ανακαλύπτουν πως κάποιες από τις ορμόνες τους είναι είτε σε χαμηλό είτε σε υψηλό επίπεδο, κάτι που έχει τη δύναμη να προκαλέσει ένα σωρό προβλήματα στην υγεία σου (και ορισμένα από αυτά μπορεί να είναι σοβαρά).

Τι συμπεριλαμβάνουν τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα από το πρόβλημα με τις ορμόνες:

πεσμένη διάθεση
λιγούρες
κούραση
προβλήματα στην περίοδο
πρόβλημα γονιμότητας
έλλειψη ερωτικής επιθυμίας
επίμονη αύξηση βάρους
Τι μπορείς να κάνεις για να ισορροπήσεις φυσικά τις ορμόνες σου;

Να είσαι ευγενική με το συκώτι σου
Αυτό σημαίνει περισσότερο απ’ το να μειώσεις την κατανάλωση αλκοόλ – προσπάθησε να ελαχιστοποιήσεις τη ζάχαρη, τα γλυκαντικά, την καφεΐνη, τα εντομοκτόνα, να αποφεύγεις τη μολυσμένη ατμόσφαιρα και το ακάθαρτο νερό – όλα αυτά μπορεί να καταστρέψουν το συκώτι σου. Και την ορμονική σου ισορροπία.

«Το συκώτι διασπά τα οιστρογόνα σε μια μορφή που μπορεί να αποβληθεί εύκολα από το σώμα. Αν το συκώτι δεν δουλεύει καλά, τα οιστρογόνα περνούν ξανά στην κυκλοφορία του αίματος και προκαλούν ορμονική ανισορροπία. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να βελτιώσεις τη λειτουργία του είναι να τρως υγιεινά, να ξεκουράζεσαι και να μην το φορτώνεις με junk food, αναψυκτικά διαίτης, αλκοόλ και να μην τρως μεγάλες ποσότητες», λέει η Nikki. Μπορείς επιπλέον να τρως αποτοξινωτικές τροφές όπως αγκινάρες, παντζάρια, σταυρανθή λαχανικά, καρότα, βιολογικές πρωτεΐνες και αβγά.

Τρώγε εσπεριδοειδή
Τα εσπεριδοειδή είναι φυσικά υψηλά σε φλαβονοειδή και αποτελούν ιδανική επιλογή για τη φυσική διατήρηση ισορροπίας των οιστρογόνων. Καθαρίζουν επίσης το σώμα βοηθώντας το συκώτι να απαλλαγεί από τις περιττές ορμόνες. «Τα εσπεριδοειδή περιέχουν d-λιμονένιο που εξισορροπεί τις ορμόνες και καθαρίζει τα επιπλέον οιστρογόνα», σχολιάζει η ειδικός.

Ξεκίνα προπόνηση
Η γυμναστική είναι εξαιρετική για την καρδιά και το σώμα σου, έχει όμως και τα όριά της. «Αν έχεις ορμονική ανισορροπία (ειδικά επινεφριδική κόπωση) η έντονη και παρατεταμένη αερόβια άσκηση μπορεί να χειροτερέψει το πρόβλημα. Είναι πολύ προτιμότερο να συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου χαλαρωτικές μορφές άσκησης όπως yoga, Pilates, βάδισμα, κολύμπι ή απλά να μένεις που και που στο κρεβάτι και να κοιμάσαι περισσότερο!» συστήνει η Nikki.

Μείωσε την έκθεσή σου σε τοξίνες
Παρότι δεν το σκεφτόμαστε καθημερινά, υπάρχουν πολλές βλαβερές τοξίνες σε σχεδόν οτιδήποτε αγοράζουμε σήμερα. «Τοξίνες που βρίσκονται στα εντομοκτόνα, στο πλαστικό και στα οικιακά καθαριστικά περιέχουν χημικά που μιμούνται τα οιστρογόνα στο σώμα και διαταράσσουν τις ορμόνες», λέει η Nikki. Απόφυγε τα πλαστικά δοχεία αποθήκευσης για φαγητό και υγρά και προτίμησε τα γυάλινα που είναι πιο υγιεινά. Προσπάθησε επίσης να αγοράζεις βιολογικό κρέας.

Πρόσθεσε φυτικές ίνες στη διατροφή σου
Για να εξισορροπήσεις τις ορμόνες σου πρόσθεσε φυτικές ίνες στη διατροφή σου. Οι γυναίκες που δεν τρώνε πολλές φυτικές ίνες συνήθως υποφέρουν από κάτι που ονομάζεται «κυριαρχία οιστρογόνων» το οποίο μπορεί να επιφέρει ένα σωρό άλλα προβλήματα υγείας. «Οι φυτικές ίνες με τη μορφή των φρούτων και των λαχανικών ή ο αλεσμένος λιναρόσπορος συμπαρασύρουν τις επιπλέον τοξίνες και τις αποβάλουν από τον οργανισμό σου», λέει η Nikki.

Μείωσε την καφεΐνη και το αλκοόλ
Η κατανάλωσή τους δεν έχει αρνητική επίδραση μόνο στο συκώτι αλλά και στις ορμόνες σου. «Θα πρέπει να καθιερώσεις τρεις μέρες χωρίς καθόλου αλκοόλ για να μπορεί το συκώτι σου να καθαρίσει και να αναγεννηθεί, και αυτό με τη σειρά του θα εξισορροπήσει τις ορμόνες σου». Μην το παρακάνεις όμως και με τον καφέ. Περιορίσου στους 2 καφέδες τη μέρα και σε 3 δόσεις αλκοόλ 3-4 φορές την εβδομάδα.

Κοιμήσου καλά
«Το να χάσεις τον ύπνο σου, έστω και ένα βράδυ, μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στις ορμόνες. Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την ορμονική υγεία καθώς αυτή είναι η ώρα που το σώμα αποβάλει τοξίνες, ξαναγεμίζεις τις μπαταρίες, χαλαρώνει το μυαλό και δημιουργεί ορμόνες», λέει η Nikki.

www.shape.gr

 

Αλχιμήλλη. Το γυναικείο βότανο.

Διαβάστε ακόμα