Έτσι δεν θα βάλεις κιλά στην εμμηνόπαυση. Ο σίγουρος τρόπος σύμφωνα με την ειδικό.

Έτσι δεν θα βάλεις κιλά στην εμμηνόπαυση. Ο σίγουρος τρόπος σύμφωνα με την ειδικό.

Πώς μπορείτε να νικήσετε την αύξηση βάρους μετά την εμμηνόπαυση

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εμμηνόπαυση είναι τόσο συνηθισμένη που μερικές γυναίκες έχουν ακόμη και ένα όνομα για αυτό – το «meno-pot». Πρόκειται για την αύξηση της κοιλιάς που μεγαλώνει τόσο πολύ και απότομα, ώστε αποθαρρύνει τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση. Αυτό γίνεται γιατί αλλάζουν οι ορμόνες. Αυτόματα ο μεταβολισμός γίνεται πιο αργός στην εμμηνόπαυση και συσσωρεύει περιττά κιλά.

Δεν υπάρχει γρήγορη και εύκολη λύση για την αύξηση βάρους στη μέση ηλικία, αλλά η αύξηση βάρους κατά την εμμηνόπαυση δεν είναι αναπόφευκτη. Παρόλο που υπάρχουν ενδείξεις ότι η ορμονική θεραπεία μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των κιλών, η μάχη με την εμμηνόπαυση καταλήγει στα βασικά – μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων δηλαδή και άσκηση.

Τρόποι προσέγγισης δίαιτας και άσκησης

Υπάρχουν πολλοί τρόποι προσέγγισης της δίαιτας και της άσκησης. Ακολουθούν μερικές προτάσεις που προσφέρω στους ασθενείς μου:

Κρατήστε ένα ημερολόγιο διατροφής. Μπορεί να τρώτε πολύ περισσότερες θερμίδες από ό,τι νομίζετε, κάτι που είναι κοινό πρόβλημα. Κρατήστε ένα ημερολόγιο με όλα όσα τρώτε και σκεφτείτε να συμβουλευτείτε έναν εγγεγραμμένο διαιτολόγο για βοήθεια στη δημιουργία ενός προγράμματος υγιεινής διατροφής.

Ενδυνάμωση με βάρη. Όσον αφορά την άσκηση, το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούν να κάνουν οι γυναίκες μέσης ηλικίας είναι να ενσωματώσουν προπόνηση ενδυνάμωσης με βάρη. Το σώμα σας αρχίζει να τρώει τη μυϊκή μάζα γύρω στα 40 και η προπόνηση με βάρη είναι απαραίτητη για την προστασία της. Υπάρχουν πολλές εξαιρετικές εφαρμογές γυμναστικής που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε και να παρακολουθήσετε τη ρουτίνα άσκησής σας επίσης.

Εργαστείτε για να αποτρέψετε την αύξηση βάρους στα επόμενα χρόνια. Προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, ακούστε – τώρα είναι η ώρα να αναλάβετε δράση για να αποτρέψετε την αύξηση βάρους κατά τη μέση ηλικία . Λάβετε τον έλεγχο του βάρους σας Τώρα και αναπτύξτε μια ρουτίνα άσκησης  την οποία μπορείτε να ακολουθήσετε. Το σκεπτικό έχει να κάνει με το εξής: αλλάζει συμπεριφορά το σώμα μας; υποδεχόμαστε την νέα εποχή και ακολουθούμε τις διαθέσεις του σώματος. Ακολουθήστε ένα σπόρ που σας αρέσει και θα είστε καταπληκτική!

Τι προκαλεί το meno-pot; και πόσο θα δυσκολευτώ;

Το πόσο σκληρός θα είναι ο αγώνας σας ενάντια στην αύξηση βάρους κατά την εμμηνόπαυση εξαρτάται πραγματικά από τον σωματότυπό σας και τη γενική υγεία σας.

Τόσο ο πιο αργός μεταβολισμός ο οποίος εμφανίζεται όσο και η απώλεια ορμονών, μπορούν  να συνεργαστούν ώστε να δυσκολέψουν τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, καθιστώντας πιο δύσκολη τη διατήρηση του βάρους τους. Αυτό όμως δεν είναι ανίκητο σύμπτωμα.  Το μεγαλύτερο μέρος είναι αποτέλεσμα της φυσιολογικής διαδικασίας της ζωής. Καθώς μεγαλώνουμε, ο μεταβολισμός μας φυσικά επιβραδύνεται και συχνά χάνουμε μυϊκή μάζα. Η γυμναστική όμως την ενισχύει.

Η απώλεια ορμονών παίζει επίσης ρόλο, διαταράσσοντας συχνά τον ύπνο σας και επηρεάζοντας την όρεξή σας. Ο λιγότερος ύπνος μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των ορμονών του στρες, οι οποίες μπορεί να είναι ισχυρές στο να σας πείσουν να αφήσετε κάτω το μήλο σας και να ψάξετε για πατατάκια.

Επίσης, οι γυναίκες με χρόνιες ασθένειες όπως ο διαβήτης διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αύξησης βάρους κατά τη μέση ηλικία. Το ίδιο ισχύει για τις γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή υπνική άπνοια, που μπορεί να μειώσει την ενέργειά τους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι γυναίκες που αναρρώνουν από χειρουργικές επεμβάσεις ισχίου, γόνατος ή ποδιών που δυσκολεύουν την άσκηση μπορεί επίσης να δυσκολευτούν.

Παρά τις προκλήσεις, μπορείτε να καταπολεμήσετε την αύξηση βάρους. Να είστε επίμονοι, κάτι που είναι πιο σημαντικό από το να εργάζεστε για γρήγορα αποτελέσματα. Με μια αργή, σταθερή προσέγγιση στη διατροφή και την άσκηση, μπορείτε να ενσωματώσετε τις αλλαγές σε βάθος χρόνου ως μέρος ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

Γενικό συμπέρασμα: με αφορμή την εμμηνόπαυση μπορούμε να αποκτήσουμε καλύτερη υγεία με δύο ακαταμάχητους τρόπους: καθαρή διατροφή και άσκηση. Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, επιβιώστε από αυτό το μεταβατικό στάδιο με ενθουσιασμό.

Ιατρικές Οδηγίες από: Holly L. Thacker, MD

Επιμ΄έλεια: Ζωή Κυροπούλου

Μοιραστείτε τα θέματα μας με τους φίλους σας. Γίνετε φίλοι μας και μπείτε στην κοινότητα μας

Ενημερώνετε πάντα τον γιατρό σας.

Διαβάστε ακόμα

Μυστικά ομορφιάς | mystikaomorfias.gr