Νιώθετε φουσκωμένοι; 5 περίεργοι λόγοι για τον πόνο στο στομάχι σας. Γιατί και ποιές τροφές μεγαλώνουν την μέση σας.

Νιώθετε φουσκωμένοι; 5 περίεργοι λόγοι για τον πόνο στο στομάχι σας. Γιατί και ποιές τροφές μεγαλώνουν την μέση σας.

 

Μάθετε γιατί ορισμένες τροφές φαίνεται να διευρύνουν τη μέση σας

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μερικές φορές νιώθετε πρήξιμο μετά από ένα γεύμα, ακόμη και όταν δεν γεμίζατε τον εαυτό σας; Ορισμένα τρόφιμα και ποτά – ή τα συστατικά τους – μπορεί να σας κάνουν να αισθάνεστε πιο φουσκωμένοι από άλλα.

Η εγγεγραμμένη διαιτολόγος Anna Taylor, MS, RD, LD, CDCES , εξηγεί ποια τρόφιμα και συστατικά προκαλούν προβλήματα και γιατί.

1. Υπερβολικό αλάτι (που μπορεί να μην το δοκιμάσετε)

Όταν τρώτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, το σώμα σας συγκρατεί τα υγρά που τρώτε και πίνετε. Αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώσετε πρησμένοι. Αλλά το να αφήσετε κάτω την αλατιέρα μπορεί να μην λύσει το πρόβλημά σας.

Ο Taylor λέει ότι το περισσότερο νάτριο, μακράν, στην τυπική καθημερινή διατροφή ενός μέσου ενήλικα, προέρχεται από επεξεργασμένα τρόφιμα, φαγητά εστιατορίων και φαγητά ευκολίας.

«Αν τα περιορίσεις, θα πρέπει να δεις διαφορά με λιγότερο φούσκωμα», λέει ο Taylor.

Λέει συχνά ότι αυτά τα τρόφιμα δεν έχουν καν αλμυρή γεύση, αλλά είναι γεμάτα νάτριο ως συντηρητικό.

Πίτσα, σάντουιτς, αλλαντικά, σούπες σε κονσέρβα, ψωμάκια και κουλούρια είναι μερικά από τα μεγαλύτερα μέρη που κρύβεται το αλάτι. 

2. Πάρα πολύ λίπος
Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί μερικές φορές να προκαλέσουν φούσκωμα επειδή αργούν να αφομοιωθούν. Έτσι, αντί να τρώτε ένα λιπαρό,  γεύμα όπως τηγανητό κοτόπουλο με τηγανιτά λαχανικά, δοκιμάστε μια επιλογή με χαμηλά λιπαρά όπως ψητό κοτόπουλο και σαλάτα.

3. Σόδα και ανθρακούχα ποτά

Η κατανάλωση ανθρακούχων ποτών μπορεί συχνά να μας κάνει να καταπιούμε υπερβολικό αέρα, κάτι που οδηγεί σε φούσκωμα. «Αυτός ο αέρας πρέπει να πάει κάπου και μόλις περάσει από το στομάχι στα έντερα, δεν μπορεί να ξεφύγει από το σώμα  ως ρέψιμο», εξηγεί ο Taylor.

Αντί για ανθρακούχα ποτά, αυξήστε την πρόσληψη νερού. Όχι μόνο θα ανακουφίσει το φούσκωμα από την ενανθράκωση, αλλά οι μελέτες δείχνουν ότι η αύξηση της πρόσληψης νερού μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος.

4. Σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης
Το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, ένα είδος γλυκαντικού που προέρχεται από το καλαμπόκι που χρησιμοποιείται στη σόδα και σε ορισμένα ποτά φρούτων, είναι επίσης ένα εκπληκτικό συστατικό σε άλλα τρόφιμα που δεν έχουν καν γλυκιά γεύση, όπως ορισμένα ψωμιά. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων. Σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να προκαλέσει σε μερικούς ανθρώπους αέρια, φούσκωμα και κοιλιακό άλγος . Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα δεν μπορεί να το απορροφήσει αρκετά γρήγορα.

5. Γαλακτοκομικά προϊόντα (για μερικούς ανθρώπους)
Ίσως γνωρίζετε ότι έχετε δυσανεξία στη λακτόζη ή απλώς υποψιάζεστε ότι έχετε. Αλλά, εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, μπορεί να αισθανθείτε πρήξιμο μετά την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λακτόζη, όπως παγωτό ή γάλα. Ανάλογα με τη σοβαρότητα της δυσανεξίας σας, το σώμα σας δεν θα μπορεί να διασπάσει εύκολα τη λακτόζη, επομένως πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε αέρια, κοιλιακό άλγος και φούσκωμα.

Κορυφαίες τροφές που προκαλούν φούσκωμα

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που μπορεί να μας κάνουν να νιώθουμε πιο φουσκωμένοι από άλλες. Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους ένοχους είναι:

Σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο.
Φασόλια. Άλλα όσπρια, όπως η σόγια, τα φιστίκια και οι φακές, τείνουν να μην φουσκώνουν.
κρεμμύδια.
Υδατάνθρακες.
Οι υδατάνθρακες μπορεί να μας κάνουν να αισθανόμαστε υπερβολικά γεμάτοι. Αλλά ο λόγος για αυτό είναι διπλός.

Το μέσο στομάχι ισούται με το μέγεθος της γροθιάς. Αν και έχει την δυνατότητα και την ευελιξία να τεντωθεί για να χωρέσει περισσότερο φαγητό, η κατανάλωση μεγάλης μερίδας μπορεί σίγουρα να μας κάνει να φαινόμαστε αλλά και να είμαστε  φουσκωμένοι, επιμένει η Taylor.

Και η ειδικός επισημαίμει: «Όταν τρώτε περισσότερο από αυτό που χρειάζεται το σώμα σας ωστε να έχετε «καύσιμα,» αποθηκεύει τελικά αυτές τις επιπλέον θερμίδες ως γλυκογόνο». Το γλυκογόνο προσελκύει το νερό. Έτσι οι μεγάλες μερίδες τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, απορροφούν υγρά και προκαλούν κατακράτηση των υγρών. Αυτό το γεγονός, μεγεθύνει ακόμη περισσότερο  το φουσκωμένο αίσθημα.

Επιμέλεια Ζωή Κυροπούλου.

/health.clevelandclinic.org

Μοιραστείτε τα θέματα μας με τους φίλους σας. Γίνετε φίλοι μας και μπείτε στην κοινότητα μας

Ενημερώνετε πάντα τον γιατρό σας.

φωτό: /www.pexels.com

Διαβάστε ακόμα

Μυστικά ομορφιάς | mystikaomorfias.gr