Τι θα συμβεί στο σώμα μας αν καταναλώνουμε καθημερινά 1 κομματάκι σέλινο!

Τι θα συμβεί στο σώμα μας αν καταναλώνουμε καθημερινά 1 κομματάκι σέλινο!

Η κατανάλωση σέλινου κάθε μέρα για μια εβδομάδα έχει πολλά οφέλη για την υγεία

Γιατί το σώμα γίνεται δυνατό και υγιές όταν τρώμε σέλινο.

Το σέλινο, αυτό το τραγανό και υδαρές ραβδί λαχανικoύ που φαίνεται να μπορούμε να το φάμε μόνο με ντιπ ή στη φασολάδα είναι μια ανεκμεταύλλευτη πηγή διατροφικού πλούτου. Πιθανότατα έχετε την εσφαλμένη εντύπωση ότι αυτό το λαχανικό είναι απλώς νερό και μερικές φυτικές ίνες χωρίς καμία θρεπτική αξία. Δεν ισχύει αυτή η ιδέα! Το σέλινο είναι ένα δώρο του σύμπαντος στον άνθρωπο. Γιατί έχει στην πραγματικότητα ένα πλήθος εκπληκτικών πλεονεκτημάτων για την υγεία τα οποία όχι μόνο μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της υγείας, αλλά και στη βελτίωση της ζωής μας!

Το θεωρείτε υπερβολή; Όχι δεν είναι και δείτε παρακάτω γιατί.

Αυτό το λαχανικό είναι πραγματικά φορτωμένο με σημαντικές ποσότητες βιταμινών (A, B, C, K), ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου. Αλλά το αποκορύφωμα είναι τα φυτοθρεπτικά συστατικά του. Αυτές οι χημικές ουσίες χρησιμοποιούνται από τα φυτά για να κρατήσουν μακριά τα έντομα και τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου, αλλά οι επιπτώσεις στον άνθρωπο είναι πολύ πιο εντυπωσιακές!

Είναι τα φυτοθρεπτικά συστατικά που έχουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά οφέλη. Μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα και την ενδοκυτταρική επικοινωνία και μπορούν να επιδιορθώσουν τη βλάβη του DNA που προκύπτει από τις τοξίνες. Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, η κατανάλωση φυτοθρεπτικών συστατικών σε τακτική βάση είχε μετρήσιμα αποτελέσματα ως αποτελεσματική στρατηγική για την καταπολέμηση του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

Αυτά τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία είναι εντυπωσιακά.

Έρευνες έχουν δείξει πάρα πολλά οφέλη. Ας δούμε σε τι μπορεί να βοηθήσει το σέλινο και πως μπορεί να υποστηρίξει τον οργανισμό, μόλις σε μια εβδομάδα!

1. Απώλεια βάρους

Το σέλινο είναι χαμηλό σε θερμίδες (μία στοίβα έχει μόνο 10-15 θερμίδες) και η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες 1,6 γραμμάρια ανά φλιτζάνι μπορεί να σταματήσει την λαχτάρα για τις λάθος τροφές και τα διατροφικά ξεσπάσματα. Η απώλεια βάρους απαιτεί θερμιδικό έλλειμμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που τρώτε καθημερινά για να χάσετε βάρος. Επειδή το σέλινο είναι τόσο χαμηλό σε θερμίδες, είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για σνακ για να το προσθέσετε σε οποιαδήποτε δίαιτα. Αντί να τρώτε τραγανά πατατάκια με πολλές θερμίδες, αντικαταστήστε τα με σέλινο! Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αποφύγετε την υπέρβαση του ημερήσιου ορίου θερμίδων σας. Η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, οπότε προσθέστε το σέλινο στη διατροφή σας και αποκομίστε τα οφέλη! Πέρα απο αυτό όμως το ακόμη εντυπωσιακότερο στοιχείο του είναι ότι είναι ιδανικό για δίαιτα επειδή έχει την τάση να δυναμώνει τον ολιγόφαγο οργανισμό. Δίνει πολύ δύναμη στον οργανσιμό που κάνει δίαιτα και περιορίζει τις θερμίδες του.

2. Υψηλότερα Επίπεδα Ενυδάτωσης

Επειδή το σέλινο είναι κατά 95 τοις εκατό νερό, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποτρέψετε την αφυδάτωση όταν το κάνετε ένα συχνό σνακ όλη την ημέρα. Υπάρχουν κάθε είδους οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με την ενυδάτωση. Αυτό περιλαμβάνει αυξημένη ενέργεια, βελτιωμένη επιδερμίδα, πιο υγιές ανοσοποιητικό σύστημα και πολλά άλλα! Προμηθευτείτε σέλινο για να μείνετε ενυδατωμένοι (και να πίνετε καθημερινά 8 φλιτζάνια νερό την ημέρα, φυσικά).

3. Αντιφλεγμονώδες

Εάν διατρέχετε κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο, η προσθήκη σέλινου στη διατροφή σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε τη χρόνια φλεγμονή (η οποία είναι μια κατάσταση που σχετίζεται στενά με αυτές τις ασθένειες).

4. Μπορεί να σταματήσει την καούρα και την παλινδρόμηση οξέος

Το σέλινο έχει προταθεί ως λύση για αυτές τις καταστάσεις λόγω της χαμηλής οξύτητάς του. Ενώ πρέπει να γίνουν περισσότερες μελέτες για να επιβεβαιωθούν οι επιπτώσεις του σέλινου στην καούρα και την παλινδρόμηση οξέος, ορισμένοι άνθρωποι που το δοκίμασαν έχουν αναφέρει θετικά αποτελέσματα στο παρελθόν.

5. Βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης

Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο διαπίστωσε ότι μια χημική ουσία που βρίσκεται στο σέλινο που ονομάζεται φθαλίδη μείωσε τα επίπεδα χοληστερόλης κατά 7 τοις εκατό και την αρτηριακή πίεση κατά 18 τοις εκατό.

6. Βελτιώνει την πέψη

Τα άτομα που υποφέρουν από στομαχικά προβλήματα και δυσκοιλιότητα γνωρίζουν τη σημασία της συμπερίληψης φυτικών ινών στη διατροφή τους. Η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες του σέλινου μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τις κινήσεις του εντέρου σας υγιείς, μεταξύ άλλων.

7. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ασθενειών που σχετίζονται με την επένδυση του στομάχου

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στο σέλινο μπορούν να μειώσουν τα γαστρικά έλκη και τον κίνδυνο γαστρίτιδας.

8. Μπορεί να είναι αφροδισιακό

Το σέλινο περιέχει υψηλό επίπεδο ανδρικών φερομόνων, ανδροστενόνης και ανδροστενόλης. Έχουν βγει αρκετές έρευνες στο παρελθόν που ισχυρίζονται ότι η κατανάλωση σέλινου μπορεί να αυξήσει το αντιληπτό επίπεδο ελκυστικότητας των ανδρών που το καταναλώνουν. 

9. Μπορεί να κρατήσει τα μάτια σας υγιή

Η βιταμίνη Α, μια από τις κύριες βιταμίνες που βρίσκονται στο σέλινο, είναι γνωστή ως βιταμίνη ικανή να προστατεύει τον κερατοειδή. Αυτή η βιταμίνη είναι επίσης αποτελεσματική στη θεραπεία της ξηροφθαλμίας. Αντίο, στεγνά μάτια!

10. Έχει καταπραϋντική δράση

Το μαγνήσιο στο σέλινο είναι γνωστό ότι έχει χαλαρωτική δράση στο νευρικό σύστημα. Μάλιστα, ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, έγραψε κάποτε ότι το σέλινο πρέπει να χρησιμοποιείται για να ηρεμήσει κάποιος τα νεύρα του καθώς και για την αυπνία. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί ιστορικά για τη θεραπεία διαταραχών που σχετίζονται με το νευρικό σύστημα. Εάν έχετε την τάση να αγχώνεστε συνεχώς, δοκιμάστε να προσθέσετε σέλινο στη διατροφή σας. Μπορεί απλώς να διαπιστώσετε ότι η κατανάλωση περισσότερου σέλινου βοηθά να χαλαρώσετε και να ηρεμήσετε τα νεύρα σας!

11. Μπορεί να ρυθμίσει την αλκαλική ισορροπία του σώματός σας

Λόγω της χαμηλής οξύτητάς του, το σέλινο μπορεί να σας βοηθήσει να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα PH στο σώμα σας και να σταματήσετε τη συσσώρευση όξινου.

12. Απωθητικό κουνουπιών

Πιθανότατα έχετε ακούσει τη δική σας γιαγιά λέει ότι το σέλινο διώχνει τα κουνούπια. Μελέτες έχουν δείξει τώρα ότι το εκχύλισμα ελαίου σέλινου που τρίβεται στο δέρμα, λειτουργεί αποτελεσματικά ως απωθητικό των κουνουπιών. Εάν είστε από τους ανθρώπους που «τραβάτε» τα κουνούπια, δοκιμάστε να τρώτε περισσότερο σέλινο. Θα μας ευχαριστήσετε αργότερα.

13. Θεραπεία ουρολοίμωξης

Σε ορισμένα μέρη σε όλο τον κόσμο, το σέλινο είναι ένας κοινός και αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των ουρολοιμώξεων. Το σέλινο έχει διουρητική δράση, επομένως σε βοηθά να διώχνεις νερό χωρίς να χάνεις πολύ κάλιο.

14. Μπορεί να ενισχύσει την ανδρική γονιμότητα

Σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Ε, το σέλινο έχει βρεθεί ότι αυξάνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων ενός άνδρα. Η αλδοστερόνη, η ανδρική ορμόνη που αναφέραμε προηγουμένως ότι έχει αφροδισιακές ιδιότητες, δημιουργεί επίσης ένα υγιές περιβάλλον για την ωρίμανση του σπέρματος.

Τώρα που ξέρετε ότι το σέλινο είναι κάτι περισσότερο από ένα σνακ γεμάτο νερό και μερικές φυτικές ίνες, δοκιμάστε να το συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή! Ίσως μπορείτε απλά να δείτε αποτελέσματα μέσα σε μόλις μια εβδομάδα από τη στιγμή που θα το κάνετε. Η ενσωμάτωση του σέλινου σε μια υγιεινή διατροφή γεμάτη θρεπτικά συστατικά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε τη γενική σας υγεία. Εκτός από τη διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής, φροντίστε να εντάξετε την άσκηση στον καθημερινό σας τρόπο ζωής. Ένα υγιές σώμα έχει κι ένα υγιές μυαλό και μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής. μπορούν να κάνουν θαύματα στη βελτίωση της συνολικής σας ζωής και της καθημερινότητας σας.

Εάν παρατηρήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας ή έχετε ερωτήσεις σχετικά με την υγεία σας, φροντίστε να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας, ο οποίος μπορεί να σας οδηγήσει στο σωστό δρόμο για να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας και να βελτιώσετε τη γενική σας υγεία. Πάντα φροντίστε να συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας πριν κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές στον τρόπο ζωής ή στη διατροφή σας για να βεβαιωθείτε ότι το κάνετε με τον σωστό τρόπο. Εάν είστε ηλικιωμένοι ή έχετε οποιεσδήποτε τρέχουσες καταστάσεις υγείας, μπορεί επίσης να θέλετε να μιλήσετε με το γιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι δεν θέτετε σε κίνδυνο την υγεία σας. Εκτός από την προσθήκη σέλινου στην καθημερινή σας διατροφή, φροντίστε να προσθέσετε στη διατροφή σας άλλα λαχανικά και τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Προσπαθήστε να αποφεύγετε τροφές με πολλές θερμίδες ή λιπαρά και προσπαθήστε να αποφύγετε την υπερκατανάλωση ζάχαρης. Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, κόψτε αυτά τα είδη τροφών από τη διατροφή σας και ενσωματώστε υγιεινές τροφές διατηρώντας παράλληλα ένα καλό πρόγραμμα άσκησης.

Επιμέλεια: Ζωή Κυροπούλου

www.bestie.com

Μοιραστείτε τα θέματα μας με τους φίλους σας. Γίνετε φίλοι μας και μπείτε στην κοινότητα μας

Ενημερώνετε πάντα τον γιατρό σας.

φωτό: /www.pexels.com

 

Διαβάστε ακόμα

Μυστικά ομορφιάς | mystikaomorfias.gr