Οι 5 καλύτερες δίαιτες για γυναίκες άνω των 50 ετών χωρίς στερήσεις.

Οι 5 καλύτερες δίαιτες για γυναίκες άνω των 50 ετών χωρίς στερήσεις.

Για τις γυναίκες που προσπαθούν να περάσουν με χάρη σε μεταγενέστερα στάδια της ζωής τους, ο τεράστιος αριθμός επιλογών διατροφής προκαλεί ίλιγγο – και δεν είναι όλες καλές για την υγεία σας.

Πολλές γυναίκες άνω των 50 αναζητούν δίαιτες για να υποστηρίξουν τη λειτουργία της καρδιάς ή του εγκεφάλου, να βοηθήσουν στον έλεγχο των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης ή να ενισχύσουν τη συνολική τους υγεία.

Οι δίαιτες σε αυτό το άρθρο επιλέχθηκαν με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

Προσαρμόσιμη. Μπορείτε να κάνετε αλλαγές σύμφωνα με τις προσωπικές σας προτιμήσεις και διατροφικές ανάγκες.
Όχι υπερβολικά περιοριστική. Δεν θα χρειαστεί να αφαιρέσετε μεγάλες ομάδες τροφών από το διατροφικό σας πρόγραμμα.
Διατροφικά ισορροπημένη. Θα τρώτε πολλά υγιή λίπη και πρωτεΐνες, καθώς και ποιοτικές πηγές υδατανθράκων και μικροθρεπτικά συστατικά.

Εδώ είναι οι 5 από τις καλύτερες δίαιτες για γυναίκες άνω των 50 ετών.

 

1. Το καλύτερο όλων: η μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή αξιολογείται σταθερά ως ένα από τα πιο υγιεινά διατροφικά πρότυπα για σχεδόν όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου, όμως οι γυναίκες μπορούν να εστιάσουν σε αυτή καθώς προάγει φοβερά την γυναικεία υγεία ειδικά όλων των γυναικών που είναι 50 ετών και άνω.

Με βάση τα διατροφικά πρότυπα των ανθρώπων στην Ελλάδα και τη Νότια Ιταλία τη δεκαετία του 1960, αυτή η δίαιτα χαρακτηρίζεται από τη χαμηλή περιεκτικότητά της σε κορεσμένα λιπαρά. Περιλαμβάνει κυρίως λαχανικά, όσπρια, φρούτα, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής αλέσεως και διαθέτει ελαιόλαδο ως την κύρια πηγή πρόσθετου λίπους .

Αν και η μεσογειακή διατροφή είναι κατά κύριο λόγο φυτική, περιλαμβάνει επίσης μέτριες ποσότητες ψαριών και γαλακτοκομικών, καθώς και μικρές ποσότητες αυγών, πουλερικών και κόκκινου κρέατος.

Δεκαετίες έρευνας αποδεικνύουν ότι αυτή η δίαιτα μειώνει τον κίνδυνο για διάφορες χρόνιες ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης, ο καρκίνος και η διανοητική έκπτωση .

Επίσης οι μελέτες έχουν αποδείξει  πανηγυρικά ότι η μεσογειακή δίαιτα αδυνατίζει το σώμα των γυναικών πριν και και μετά την εμμηνόπαυση

Η μεσογειακή διατροφή ξεπερνά πολλές άλλες δημοφιλείς δίαιτες λόγω της ευελιξίας της. Καμία τροφή ή ομάδα τροφίμων δεν απαγορεύεται – ακόμη και οι λιχουδιές και το κόκκινο κρασί επιτρέπονται με φειδώ.

2. Η καλύτερη δίαιτα για την υγεία της καρδιάς: η δίαιτα DASH


Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), οι καρδιακές παθήσεις είναι μία από τις κύριες αιτίες θανάτου για γυναίκες άνω των 50 ετών.

Επιπλέον, τα ποσοστά υψηλής αρτηριακής πίεσης – ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις – αυξάνονται σημαντικά μετά την έναρξη της εμμηνόπαυσης .

Η δίαιτα Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) έχει σχεδιαστεί για την πρόληψη και τη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης, που ονομάζεται επίσης υπέρταση .

Χαρακτηρίζεται από τη χαμηλή περιεκτικότητά της σε νάτριο και την έμφαση σε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο, που είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Οι περιορισμοί νατρίου ποικίλλουν ανάλογα με τις προσωπικές σας ανάγκες. Ενώ μερικοί άνθρωποι περιορίζουν την πρόσληψη νατρίου σε όχι περισσότερο από 2.300 mg την ημέρα, άλλοι πέφτουν έως και 1.500 mg. Και οι δύο αριθμοί ευθυγραμμίζονται με τις συστάσεις νατρίου της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας .

Η δίαιτα DASH περιλαμβάνει κυρίως λαχανικά, φρούτα και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, ακολουθούμενα από μέτριες ποσότητες δημητριακών ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους, ψάρια και πουλερικά. Το κόκκινο κρέας και τα γλυκά γενικά δεν συστήνονται αλλά επιτρέπονται περιστασιακά, ενώ τα επεξεργασμένα ή τα αλλαντικά απαγορεύονται.

Ο περιορισμός των αλμυρών, εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων προς όφελος των πλούσιων τροφών με θρεπτικά συστατικά προσφέρει πρόσθετα οφέλη, όπως μειωμένη χοληστερόλη και βελτιωμένος έλεγχος του σακχάρου στο αίμα 

3. Καλύτερη φυτική δίαιτα: η Flexitarian διατροφή

Αυτή είναι η ευέλικτη δίαιτα, Πρόκειται για ένα ημι-χορτοφαγικό πρόγραμμα που είναι κυρίως φυτικής προέλευσης, αλλά περιστασιακά περιλαμβάνει κρέας, αυγά, γαλακτοκομικά και ψάρια .

Αυτό το διατροφικό πρότυπο είναι σήμερα πιο δημοφιλές μεταξύ των γυναικών που μειώνουν την πρόσληψη κρέατος για λόγους υγείας, καλής μεταχείρισης των ζώων ή περιβαλλοντικούς λόγους .

Η ευέλικτη δίαιτα είναι μια εξαιρετική επιλογή για όποιον ενδιαφέρεται να αυξήσει την πρόσληψη φυτικών ινών και φυτικών πρωτεϊνών που αναγνωρίζει επίσης τη θρεπτική αξία των ζωικών προϊόντων και θέλει να τα τρώει όπως ή όποτε χρειάζεται.

Η Αυστραλιανή Διαχρονική Μελέτη για την Υγεία των Γυναικών πρότεινε ότι οι αυστηροί χορτοφάγοι και οι βίγκαν διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανεπαρκούς πρόσληψης θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος και τα ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία είναι σημαντικά για την υγεία των γυναικών.

Σε σύγκριση με τόσο αυστηρές δίαιτες, η Flexitarian δίαιτα παρέχει περισσότερο σίδηρο και ωμέγα-3 από τροφές όπως το κόκκινο κρέας και τα ψάρια. Τείνει επίσης να είναι υψηλότερη σε ασβέστιο – ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τη διατήρηση της υγείας των οστών σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Οι πρώτες έρευνες δείχνουν ότι αυτό το διατροφικό πρότυπο προσφέρει πρόσθετα οφέλη για το σωματικό βάρος, την υγεία της καρδιάς και την πρόληψη του διαβήτη

4. Η καλύτερη δίαιτα για την υγεία του εγκεφάλου: η δίαιτα MIND


Η ηλικία και το φύλο είναι οι πρωταρχικοί παράγοντες κινδύνου για την πρόκληση άνοιας. Επίσης ο επιπολασμός της είναι σημαντικά μεγαλύτερος στις γυναίκες από τους άνδρες. Στην πραγματικότητα, περίπου τα δύο τρίτα των ατόμων με νόσο Αλτσχάιμερ (η πιο κοινή μορφή άνοιας) αποτελείται απο γυναίκες.

 Όπως υποδηλώνει το όνομα, συνδυάζει στοιχεία της μεσογειακής δίαιτας και της δίαιτας DASH που έχει αποδειχθεί ότι υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου.

Η δίαιτα MIND αναπτύχθηκε για να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ και άλλων τύπων νοητικής έκπτωσης που σχετίζεται με την ηλικία.

Δίνει έμφαση σε τρόφιμα όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα μούρα, τα φυλλώδη λαχανικά, τα φασόλια, το ελαιόλαδο και τα λιπαρά ψάρια. Τα τηγανητά, το κόκκινο κρέας, το βούτυρο, το τυρί και τα γλυκά αποθαρρύνονται.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η δίαιτα MIND μειώνει τον κίνδυνο άνοιας. Ενώ οι άνθρωποι που ακολουθούν στενά τη δίαιτα αυτή, έχουν τον μικρότερο  κίνδυνο να νοσήσουν απο άνοια ή παρουσιάζουν χαμηλότερο ρυθμό διανοητικής πτώσης 

5. Η καλύτερη δίαιτα για γυναίκες που έχουν βαρεθεί τη δίαιτα: διαισθητική διατροφή
Εάν έχετε δοκιμάσει αμέτρητες μοντέρνες δίαιτες και είστε έτοιμοι να εγκαταλείψετε οριστικά τον κύκλο δίαιτας, το διαισθητικό φαγητό μπορεί να είναι η τέλεια εφαρμογή για το σώμα σας.

Η χρόνια περιοριστική δίαιτα μπορεί να οδηγήσει σε μια ποικιλία ανεπιθύμητων παρενεργειών, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας οστικής μάζας, της ανάκαμψης βάρους, της διαταραγμένης διατροφής και της μειωμένης ποιότητας ζωής.

Το διαισθητικό φαγητό είναι ένα πρόγραμμα κατά της δίαιτας που έχει σχεδιαστεί για να αναμορφώσει τη διατροφική σας νοοτροπία και να οικοδομήσει μια θετική σχέση με το σώμα σας και τις τροφές που τρώτε. Δημιουργήθηκε από διαιτολόγους που υποστηρίζουν ότι η χρόνια δίαιτα προκαλεί σωματική και ψυχολογική βλάβη.

Το διαισθητικό φαγητό περιλαμβάνει 10 θεμελιώδεις αρχές που βασίζονται σε έννοιες όπως η ειρήνη με το φαγητό, η τιμή και οι δίκτες της υγείας σας και η αντιμετώπιση των συναισθημάτων σας χωρίς τη χρήση τροφής.

Κανένα φαγητό δεν απαγορεύεται και κανένας κανόνας δεν ρυθμίζει το μέγεθος των μερίδων ή το χρονοδιάγραμμα των γευμάτων. Αντίθετα, ο στόχος είναι να σας βοηθήσει να ξαναμάθετε πώς να ακούτε τις φυσικές ενδείξεις πείνας και πληρότητας του σώματός σας, ώστε να μην εξαρτάστε πλέον από μια συγκεκριμένη δίαιτα για να θρέψετε τον εαυτό σας διανοητικά ή σωματικά.

Μια πρόσφατη μελέτη συνέδεσε τη διαισθητική διατροφή με τη βελτίωση της ψυχολογικής υγείας και τον μειωμένο κίνδυνο διαταραγμένης διατροφής .

Πρόσθετες έρευνες δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν αυτό το σχέδιο μπορεί να είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος, αν και αξίζει να σημειωθεί ότι η απώλεια βάρους δεν είναι ο στόχος .

Πώς να επιλέξετε την καλύτερη δίαιτα εαν είστε γυναίκα άνω των 50 ετών.

Εάν είστε γυναίκα άνω των 50 ετών, η καλύτερη δίαιτα είναι αυτή που μπορείτε να διατηρήσετε μακροπρόθεσμα και μπορεί να μην μοιάζει με την καλύτερη δίαιτα της φίλης σας, της αδερφής σας ή των γνωστών σας.

Η διατροφή σας πρέπει να περιλαμβάνει τροφές που απολαμβάνετε, ώστε να σας βοηθούν να αισθάνεστε καλύτερα και να παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας .

Όταν επιλέγετε ανάμεσα σε δίαιτες σε αυτήν τη λίστα, λάβετε υπόψη τις προσωπικές σας ανάγκες.

Εάν ο πρωταρχικός σας στόχος είναι να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση, επιλέξτε τη δίαιτα DASH. Αν θέλετε να εστιάσετε στην αυτοφροντίδα και σε μια υγιή σχέση με το φαγητό, δοκιμάστε να τρώτε διαισθητικά. Αν απλώς στοχεύετε σε μια πιο υγιεινή, πιο ισορροπημένη διατροφή, η μεσογειακή ή η ευέλικτη δίαιτα μπορεί να είναι η καλύτερη.

Μπορεί να παρατηρήσετε ότι οι προαναφερθείσες δίαιτες αλληλεπικαλύπτονται σημαντικά. Καθεμία δίνει έμφαση στα πλούσια  θρεπτικά συστατικά και στα ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επιλέγουν τρόφιμα  που είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες, υγιή λίπη, άπαχη πρωτεΐνη και αντιοξειδωτικά – όλα αυτά είναι βασικοί παράγοντες για κάθε δίαιτα που σκέφτεστε ή επιθυμείτε.

Οι γυναίκες άνω των 50 ετών θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην πρόσληψη συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών, όπως ασβέστιο , βιταμίνη D, πρωτεΐνες και βιταμίνες Β. Εάν πιστεύετε ότι δεν λαμβάνετε επαρκείς ποσότητες από αυτά τα θρεπτικά συστατικά, μπορεί να δικαιολογούνται απλές διατροφικές προσαρμογές ή συμπληρώματα.

Να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να κάνετε δραστικές αλλαγές στη διατροφή σας. Μικρά, σταδιακά βήματα μπορεί να εξακολουθούν να παρέχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία, ακόμα κι αν δεν ακολουθείτε τέλεια το διατροφικό μοτίβο που έχετε επιλέξει.

Πριν κάνετε σημαντικές αλλαγές στη διατροφή σας ή προσθέσετε συμπληρώματα στη ρουτίνα σας, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες σας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εαν αυτές οι δίαιτες γίνουν τρόπος ζωής και ευζωίας, το δέρμα σας θα δει μεγάλη και θεαματικ΄ή διαφορά. Η επιδερμίδα θα λάμπει και οι συνδετικοί ιστοί της επιδερμίδας θα σφίξουν.

Επιμέλεια: Ζωή Κυροπούλου.

Μοιραστείτε τα θέματα μας με τους φίλους σας. Γίνετε φίλοι μας και μπείτε στην κοινότητα μας

Ενημερώνετε πάντα τον γιατρό σας.

φωτό: /www.pexels.com

Διαβάστε ακόμα

Μυστικά ομορφιάς | mystikaomorfias.gr