Πώς θα μεγαλώσεις χωρίς να γεράσεις; 7 επιστημονικές συμβουλές!

Πώς θα μεγαλώσεις χωρίς να γεράσεις; 7 επιστημονικές συμβουλές!

Πώς θα κάνεις την ηλικία σου να μοιάζει απλά με έναν αριθμό, σύμφωνα με την επιστήμη.

Ιφιγένεια Ηλιάδη

Πώς θα μεγαλώσεις χωρίς να γεράσεις; 7 επιστημονικές συμβουλές!

Συχνά λέμε ότι είμαστε όσο νιώθουμε και δεν είναι ψέματα, καθώς σύμφωνα με μία έρευνα από το 2014, ο τρόπος ζωής μας επηρεάζει αρκετά την ηλικία μας και το πώς μεγαλώνουμε. Αν επιθυμείς, λοιπόν, η ηλικία σου να είναι απλά ένας αριθμός, μπορείς να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές της, Cathleen Colon-Emeric, MD, Προέδρου του τμήματος Γηριατρικής στο Πανεπιστήμιο Duke, για να παραμείνεις σε φόρμα ψυχικά και σωματικά, καταφέρνοντας να μεγαλώσεις χωρίς να γεράσεις.

Ύπνος

Είναι συχνό φαινόμενο για τους μεγαλύτερους ανθρώπους να έχουν πρόβλημα με τον ύπνο τους, που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρνουν να ξεκουράζονται. Ωστόσο, δεδομένου ότι ο ποιοτικός ύπνος συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του σώματος, αποτελεί αναγκαιότητα, ειδικότερα στις μεγαλύτερες ηλικίες. Συνεπώς, ακόμα κι αν δεν έχεις να ξυπνήσεις νωρίς ή αν δεν δουλεύεις, προγραμμάτισε το ξυπνητήρι σου για την ίδια ώρα κάθε ημέρα για να εκπαιδεύσεις τον οργανισμό σου, ενώ καλό είναι να μην ξενυχτάς. “Το να λαμβάνεις ποιοτικό ύπνο είναι υψίστης σημασίας για να νιώθεις καλά και να λειτουργεί σωστά ο εγκέφαλός σου. Όχι μόνο συνδέεται με μικρότερη κατάθλιψη και περισσότερη ενέργεια, αλλά νέα στοιχεία συστήνουν πως ο ύπνος βοηθάει να καθαρίσει ο εγκέφαλος από ανώμαλες πρωτεΐνες που συνδέονται με την άνοια και το Αλτσχάιμερ”, αναφέρει η γιατρός Colon-Emeric.

Πρωτεΐνική διατροφή
Όσο μεγαλώνουμε, με τα χρόνια οι μύες μας αρχίζουν να εξασθενούν και μάλιστα μετά την ηλικία των 30, προκαλώντας τη λεγόμενη σαρκοπενία. Όπως έδειξε μία πρόσφατη έρευνα, η μάζα των μυών μειώνεται κατά 3 με 8% κάθε δεκαετία μετά τα 30 και μετά τα 50 η δύναμή μας εξασθενεί. Όπως είναι αναμενόμενο, η κατάσταση αυτή εμποδίζει ένα άτομο να κάνει ακόμα και τις πιο απλές δραστηριότητες στην καθημερινότητά του. Συνεπώς, είναι σημαντικό να εντάξεις στη διατροφή σου σνακ και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις περισσότερους ξηρούς καρπούς στη διατροφή σου, φυστικοβούτυρο ή γιαούρτι, συστήνει η γιατρός.

Γυμναστική
Η γυμναστική αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα για να μεγαλώσεις χωρίς να γεράσεις, καθώς μειώνει τον κίνδυνο κινητικών δυσκολιών, καρδιολογικών προβλημάτων και της κατάθλιψης, σύμφωνα με την δρ Colon-Emeric. Παράλληλα, μία έρευνα από το 2018 έδειξε πως η φυσική δραστηριότητα αυξάνει την ποιότητα της ζωής σε όλα τα επίπεδα. Ακόμα κι αν δεν ξέρεις ποια γυμναστική σού ταιριάζει, το σημαντικό είναι να ξεκινήσεις να κινείσαι. Επιπλέον, μπορείς να βρεις μία φίλη, ώστε να πηγαίνετε μαζί για να υπάρχει μεγαλύτερη κινητοποίηση.

Ισορροπία
Και πέρα από τη φυσική δραστηριότητα που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις στη ζωή σου, το ίδιο πρέπει να κάνεις και με τις ασκήσεις ισορροπίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, 1 στους 4 ενήλικες από την ηλικία των 65 και άνω πέφτουν κάθε χρόνο, από τους οποίους σχεδόν το 30% οδηγείται σε σοβαρά τραύματα. Γι’αυτό οφείλεις να προστατεύσεις τον εαυτό σου εύκολα, εκπαιδεύοντaς την ισορροπία σου. Χρησιμοποίησε μία καρέκλα για να στηρίζεσαι ελαφρά και μείνε με το ένα σου πόδι στον αέρα, λες και πας να κλωτσήσεις κάποιον από πίσω για δέκα δευτερόλεπτα στο κάθε πόδι. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως μία έρευνα από τον Μάρτιο του 2021 έδειξε πως άτομα ηλικίας 76 και άνω που είχαν κακή ισορροπία, είχαν γρηγορότερη γνωστική εξασθένηση από εκείνους με σταθερότητα στα πόδια τους.

Κοινωνικοποίηση
Προσπάθησε να μένεις συνδεδεμένη με τους αγαπημένους σου φίλους και συγγενείς ακόμα κι αν βρίσκονται μίλια μακριά. Η κοινωνικοποίηση αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να μείνεις υγιής ψυχικά και σωματικά. Σύμφωνα με τη γιατρό, “άτομα με δυνατές κοινωνικές συνδέσεις και ουσιώδεις σχέσεις βιώνουν μικρότερη κατάθλιψη και έχουν μεγαλύτερη αίσθηση του σκοπού”. Η μοναξιά στις μεγαλύτερες ηλικίες μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη, το άγχος και τα καρδιολογικά προβλήματα. Γι’αυτό προσπάθησε να μην αμελείς τα συχνά τηλεφωνήματα και τις βίντεο-κλήσεις στους φίλους και τις συγγενείς σου.

Εκπαίδευση
Ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις κάτι καινούριο, είτε αυτό είναι μια ξένη γλώσσα ή ένα μουσικό όργανο. Σύμφωνα με μία έρευνα από το 2019 όπου ενήλικες δέχθηκαν τριών ειδών μαθήματα, αποδείχθηκε πως 3 μήνες μετά, η γνωστική τους απόδοση αυξήθηκε στο επίπεδο ενός ανθρώπου 30 ετών. Προσπάθησε λοιπόν να εκπαιδεύεις τον εγκέφαλό σου με πράγματα που σε ενδιαφέρουν και θέλεις να μάθεις για την υγεία του μυαλού σου και του οργανισμού σου.

Εθελοντισμός
Δεδομένου ότι μπορεί να έχεις βγει νωρίς στη σύνταξη, είναι πιθανό να νιώσεις πως η ζωή σου πλέον δεν έχει κάποιον σκοπό. Γι’αυτό είναι σημαντικό να βρεις έναν τρόπο να συνεισφέρεις και να νιώσεις χρήσιμη. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω του εθελοντισμού, συνεισφέροντας τον χρόνο και τη βοήθειά σου για καλό σκοπό. Μία έρευνα από τον Μάρτιο του 2021 απέδειξε πως ο εθελοντισμός σε άτομα που είχαν πάρει σύνταξη είχε θετική επίδραση στην υγεία τους, με τα αποτελέσματα να είναι αρκετά ενθαρρυντικά για εκείνους που βοηθούσαν σε μόνιμη βάση. Είτε επιλέξεις κάποιον φιλανθρωπικό οργανισμό ή προτιμήσεις να βοηθήσεις τα παιδιά σου ή γνωστούς, η χαρά της προσφοράς και η αίσθηση του σκοπού παραμένουν οι ίδιες.

www.shape.gr

Έλαιο στρουθοκάμηλου (σβήσιμο ρυτίδων λαιμού)

Διαβάστε ακόμα

Μυστικά ομορφιάς | mystikaomorfias.gr