Οι βιταμίνες για υγιές δέρμα

Οι βιταμίνες για υγιές δέρμα

Η ποιότητα της διατροφής αντανακλάται στο σώμα και το επηρεάζει καθοριστικά. Το δέρμα είναι από τα όργανα εκείνα στα οποία είναι εμφανή, με το πέρας του χρόνου, τα αποτελέσματα της κατάλληλης θρέψης και φροντίδας. Ορισμένες βιταμίνες, με την αντιοξειδωτική και τη θρεπτική τους δράση, έχουν σημαντικά αποτελέσματα για την υγεία και την όψη της επιδερμίδας και αποτελούν τα βασικά συστατικά της σύγχρονης κοσμετολογίας.

Είναι λοιπόν, αναγκαίο να γνωρίσουμε ποιες είναι οι βιταμίνες αυτές και ποιες οι διατροφικές πηγές τους.

Βιταμίνη Ε:Αποτελεί έναν διατροφικό σύμμαχο ενάντια στη γήρανση αφού, χάρη στις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, η βιταμίνη Ε προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού και επιβραδύνει τα σημάδια της φθοράς του χρόνου. Συντελεί επίσης στη διατήρηση της υγείας των ιστών του δέρματος. Η βιταμίνη Ε έχει αξιόλογη αντιοξειδωτική δράση και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που επιταχύνουν τη διαδικασία του γήρατος. Παράλληλα, ενυδατώνει και καταπραΰνει το δέρμα, αφού προστατεύει το κολλαγόνο του. Συμβάλλει επιπλέον, στην απορρόφηση της επίσης πολύτιμης βιταμίνης Α.

Τη βιταμίνη Ε την προσλαμβάνουμε μέσα από το ελαιόλαδο, τις ελιές, τα καρύδια και τους ηλιόσπορους. Μην αμελείτε επίσης να προσθέτετε στα γεύματά σας μικρή ποσότητα από μαύρο πιπέρι.

Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α βοηθά στην ταχεία ανάπλαση των κυττάρων του δέρματος. Βοηθά στη διατήρηση της σφριγηλότητας και της ελαστικότητας της επιδερμίδας, ενώ η ανεπάρκεια αυτής μπορεί να προκαλέσει ξηροδερμία. Είναι αναγκαία για την ανάπλαση του δέρματος, λόγω της συμβολής της στην παραγωγή του κολλαγόνου και την ανανέωση των κυττάρων. Η βιταμίνη Α έχει επίσης θεραπευτική ιδιότητα σε δερματικές παθήσεις όπως είναι η ακμή, η ψωρίαση και η ξηροδερμία. Προσφέρει στην επιδερμίδα την απαραίτητη προστασία ενάντια στην ηλιακή ακτινοβολία και τον σχηματισμό καρκινοκυττάρων.
Πηγές βιταμίνης Α είναι το μάγκο, η γλυκοπατάτα, η ντομάτα, η κολοκύθα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι. Γενικότερα, τα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α: το χαρακτηριστικό τους χρώμα αποδίδεται στη φυσική χρωστική τους ουσία, τη Β καροτίνη.

Η Βιταμίνη Β3: Ή η αλλιώς ονομαζόμενη νιασίνη, αποτελεί μία από τις βιταμίνες Β και έχει σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες. Η βιταμίνη Β3 αυξάνει την ιδιότητα του δέρματος να διατηρεί την υγρασία του, μία ικανότητα που φθίνει με την πάροδο του χρόνου. Η νιασίνη εξουδετερώνει τις επιπτώσεις της γήρανσης στο σώμα γενικά. Αποτελεί το κύριο συστατικό πολλών καλλυντικών προϊόντων, όπως είναι οι κρέμες ρετινόλης και αυτό καθώς έχει καταπραϋντική δράση ενάντια στη φλεγμονή και το κοκκίνισμα.
Τη βιταμίνη Β3 την προσλαμβάνουμε καταναλώνοντας συκώτι, αυγά, λιπαρά ψάρια όπως είναι ο τόνος και ο σολομός, το στήθος του κοτόπουλου και τορτίγια καλαμποκιού.

Βιταμίνη Β12: Τεράστιας σημασίας για την υγεία του δέρματος είναι η πρόσληψη της βιταμίνης Β12. . Η βιταμίνη αυτή κατέχει ζωτικής σημασίας ρόλο στη δημιουργία υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η β12 είναι η μοναδική της ομάδας Β που αποθηκεύεται στο σώμα- οι περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β έχουν περιορισμένη δυνατότητα αποθήκευσης. Ωστόσο, η βιταμίνη Β12 αποθηκεύεται στο συκώτι. Βρίσκεται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης, αλλά και σε εμπλουτισμένα δημητριακά, τις πολυβιταμίνες και άλλα διατροφικά συμπληρώματα.
Στις καλές πηγές της Β12 περιλαμβάνονται το κρέας, τα πουλερικά, τα αυγά, τα οστρακοειδή, το γάλα και τα προϊόντα του. Ποσότητες βιταμίνης Β12 βρίσκονται και στη μαγιά της μπύρας, τις σαρδέλες και το συκώτι.

Βιταμίνη C: Είναι μία βιταμίνη-κλειδί στη σφριγηλότητα του δέρματος και ο βασικός παράγοντας της σύστασης του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης που καθορίζει την ελαστικότητα και την ικανότητα ανάπλασης του δέρματος. Το κολλαγόνο είναι η ουσία που επιτρέπει την επανόρθωση, αναδόμηση και διατήρηση της υγείας των κυττάρων του δέρματος. Το κολλαγόνο επίσης, προλαμβάνει την εμφάνιση των σκούρων κηλίδων στο δέρμα, καθώς συντελεί στην παραγωγή της κερατίνης, μίας πρωτεΐνης αναγκαίας για την ανάπλαση νέων κυττάρων.
Παρατηρούμε λοιπόν συχνά, ότι το ελιξίριο της νεότητας του δέρματος βρίσκεται σε παράγοντες όπως είναι ο τρόπος της ζωής και κυρίως η διατροφικές επιλογές. Σε συνδυασμό με τα κατάλληλα προϊόντα της κοσμετολογίας, το κατάλληλο και πλήρες διαιτολόγιο μπορεί να συμβάλλει θεαματικά στην επιμήκυνση της υγείας του δέρματος.

www.flowmagazine.gr

Βιταμίνη Ε για τη διατήρηση της νεότητας.

Υγρή βιταμίνη Α. Γυρνάει τον χρόνο πίσω.

Serum βιταμίνης C

Διαβάστε ακόμα